3 tipy, ako rozbehnúť firemné sociálne siete


07.11.17
Publikoval Monika Floreková

Aby mohla byť vaša firma úspešná, potrebujete si v prvom rade vybudovať zákaznícku základňu. Potrebujete miesto, kde sa môžete rozprávať so súčasnými, ale aj s potenciálnymi zákazníkmi. Miesto, kde im budete pomáhať, zabávať a sem-tam im ukážete nejakú obchodnú ponuku. A ako sa volá toto zázračné miesto? No predsa sociálne siete.


Skôr ako si otvoríte Facebook a vytvoríte si firemný profil, zozbierajte si pár cenných informácií, ktoré vám komunikáciu na sociálnych sieťach uľahčia. Dnes vám predstavím niektoré z nich.

1. Zistite, kto sociálne siete používa

Pri výbere sociálnych sietí je definovanie cieľovej skupiny na prvom mieste. Zistiť si svoje persóny, teda reprezentantov aktuálnych a potenciálnych klientov, je alfou a omegou pri tvorbe obsahu, ale aj iných marketingových aktivitách. Z vyšpecifikovanej cieľovej skupiny zistíte, ktoré sociálne siete sú pre vás najvhodnejšie.

Napríklad: Podnikáte v technickejšom prostredí a zameriavate sa prevažne na reprezentantov a majiteľov firiem. Týchto ľudí budete na Facebooku hľadať asi tak ako ihlu v kope sena. Ale naopak, možno zistíte, že majitelia a riaditelia firiem, na ktorých cielite, majú vytvorené profily na LinkedIne.

Nezabúdajte, že sociálne siete netvorí iba Facebook. Máme tu aj Twitter, LinkedIn alebo Instagram. Každá ponúka iný druh zábavy a obsahu. Jedno však majú spoločné – pomáhajú vám budovať tú správnu komunitu.

2. Zamyslite sa nad tým, čo môžete publikovať

Instagram je jednoznačne trendy sociálna sieť plná inšpiratívneho obsahu. Chcete ho využiť aj pre svoju firmu? Skôr ako sa do toho pustíte, zamyslite sa nad typom obsahu, ktorý viete na sociálne siete využiť. Konkrétne pri Instagrame sa jeho tajomstvo skrýva v pekných a kvalitných fotkách. Ak neviete zabezpečiť pravidelný prísun čerstvého a kvalitného fotomateriálu, radšej sa poobzerajte inde.

Pri publikovaní na sociálnych sieťach je dôležitá rôznorodosť obsahu. Ak sa rozhodnete mať profil na Facebooku alebo LinkedIne, zamerajte na rôzne typy príspevkov. Na obidvoch môžete pridávať odkazy na vlastné alebo externé články a fotky. V prípade Facebooku je tých možností viac od GIF obrázkov cez videá až po tzv. karusel.

3. Naplánujte si obsah dopredu

Skôr ako si založíte profil na akejkoľvek sociálnej sieti, spravte si menší brainstorming. Spíšte si, akým témam by ste sa mohli venovať, aké kategórie príspevkov viete zastrešiť, a hlavne si určite zodpovednú osobu. Ak sa o jeden profil starajú viacerí ľudia, niekedy to narobí viac škody ako úžitku. Každý má totiž vlastný štýl vyjadrovania.

Ideálnou pomôckou pri vytváraní obsahu na sociálne siete je plán. Postačí vám Word alebo Excel. Vytvoríte si minišablónu, kde si určíte:

  • čo bude zobrazené na grafike príspevku,
  • textové znenie príspevku,
  • link, kam má príspevok smerovať,
  • dátum publikovania.

Pri tvorbe pomáha, ak si vytvoríte aj pravidelné seriály. Môže to byť predstavenie tímu, priestorov, služieb, ale aj piatkový vtip či pondelkové rána v kancelárii. Takto budete mať každý mesiac niektoré typy príspevkov prakticky vymyslené už vopred. Pri tvorbe obsahu však myslite na pravidlo 80/20: 80 % obsahu má vašich fanúšikov zabávať, informovať alebo edukovať a zvyšných 20 % môže byť self-promo alebo obchodná ponuka.

ZDIEĽAŤ ČLÁNOK: