5 rád, ako zlepšiť firemnú komunikáciu na sociálnych sieťach


28.03.18
Publikoval Matej Zavacký

Základom každej facebookovej stránky sú jej fanúšikovia. Ak ste sa už rozhodli vytvoriť si profil na sociálnych sieťach, v ďalšom kroku naň potrebujete dostať čo najväčší počet fanúšikov a potenciálnych zákazníkov. A práve v tomto kroku urobí množstvo firiem hlavnú chybu.


Vybudovať si veľkú bázu fanúšikov je beh na dlhé trate, a preto sa množstvo profilov uchýli k ich nákupu. Poctivé nazbieranie fanúšikov je podobné zbieraniu zákazníkov. A na sociálnych sieťach to platí dvojnásobne. Je zbytočné mať na stránke veľké množstvo fanúšikov, ktorí nepomáhajú tvoriť a podporovať obsah. Preto je lepšie mať menej reálnych fanúšikov, ktorí sa aktívne zapájajú. Navyše, stránky s neaktívnymi fanúšikmi sa na sociálnych sieťach nezobrazujú takmer nikomu, takže je to kontraproduktívne. Prečítajte si, aké ďalšie zásady môžu pomôcť k tomu, aby sa z vašej firemnej stránky stalo obľúbené miesto na sociálnych sieťach.

1.Plánovanie je základ

Asi nikoho neprekvapím, ak napíšem, že stratégia je dôležitá. Nie je nič horšie ako pridávanie obsahu bez hlbšieho zmyslu. Príspevky je dôležité naplánovať a pridať ich v správnom čase. Sociálne siete ponúkajú množstvo možností, ako zistiť, kedy sú vaši fanúšikovia online. Príspevky si plánujte aj mesiac-dva dopredu a vytvorte si roadmapu toho, čo chcete na sociálne siete pridávať.

Nesústreďte sa len na to, aby boli vaše príspevky zaujímavé, ale aj na ich frekvenciu. Veľké množstvo príspevkov zverejnených za sebou môže u vašich fanúšikov vzbudiť dojem spamovania a časom môžu vaše stránky opustiť. Príspevky na sociálnych sieťach sa navyše fanúšikom zobrazujú na základe obľúbenosti a interakcie, ktorú im venujú.

2.Predaj, predaj, predaj – nie je hlavný cieľ

Aj napriek tomu, že jedným z hlavných dôvodov založenia vašich profilov na sociálnych sieťach bola podpora predaja či rozšírenie povedomia o vašich produktoch, nepreháňajte to. Reklama je dôležitá, no všetkého veľa škodí, a preto do svojho portfólia zaraďte aj rôzne zaujímavé či vtipné príspevky. Dokonca aj príspevky, ktoré s vašou firmou nemajú na prvý pohľad nič spoločné, je možné elegantne prepojiť s vašou značkou.

3.Nehrajte sa na mŕtveho chrobáka

Nie je nič horšie ako stránka, ktorá už má slušnú bázu fanúšikov a zaujímavý obsah, no nekomunikuje. Je mimoriadne dôležité venovať pozornosť každému príspevku a odpovedať na komentáre či správy. V dnešnej dobe je pre zákazníka priam nutnosť, aby odpoveď na svoju otázku dostal v čo najkratšom možnom čase. Preto si vytvorte tím, ktorý sa bude vašim profilom naplno venovať.

Na našom trhu je k dispozícii množstvo platforiem, cez ktoré viete profily spravovať, a teda vám neujde žiadny komentár či správa. Príspevky si viete odkladať, kým nepreveríte požiadavku od zákazníka, či sledovať históriu správ a dopisovať poznámky. Rovnako viete sledovať štatistiky a na základe nich plánovať a sponzorovať príspevky, ktoré viete doslova ušiť na mieru pre svojich zákazníkov.

4.Zabudnite na cenzúru

Bojíte sa negatívnej spätnej väzby? V tom prípade na sociálne siete zabudnite. Ich výhodou je práve to, že na nich môže ktokoľvek napísať čokoľvek. Ak má váš zákazník problém, tak vám to napíše. A čím je ten problém väčší, tým viac sa bude snažiť, aby sa oň podelil s čo najväčším publikom. Najhoršie, čo môžete spraviť, je cenzurovať relevantné príspevky a tváriť sa, že vás sa problémy netýkajú. Aj tá najnegatívnejšia spätná väzba sa dá veľmi ľahko otočiť a doriešiť k spokojnosti zákazníka.

5.Sledujte svoje okolie

Sociálne siete sú určené na komunikáciu a na vzájomné spoznávanie sa. Preto k fanúšikom pristupujte ako k svojim priateľom a nalaďte sa na ich vlnu. Pokojne si s nimi tykajte a žartujte. Samozrejme, ku každému fanúšikovi je potrebné pristupovať osobitne a nie vždy sa to hodí. Zabudnite ale na šablónovité odpovede, ktoré ľudí priam iritujú. Doplatil na to jeden z najznámejších obchodných reťazcov a vlna posmeškov sa internetom šíri doteraz.

Spravovanie sociálnych sietí nie je žiadna veda. Je ale potrebné k nemu pristupovať zodpovedne. Poctivo si premyslite a naplánujte obsah, venujte sa svojim fanúšikom. Tí sa vám za to určite odmenia.

ZDIEĽAŤ ČLÁNOK: