MiFID II – strašiak na finančnom trhu?


09.01.18
Publikoval Štefan Rak

Na finančný sektor sa v roku 2018 rúti výzva menom MiFID II. Ide o novú smernicu, ktorá sa dotýka trhov s finančnými nástrojmi, predstavenú po sedemročnej príprave a pripomienkovaní s cieľom zvýšiť ochranu zákazníkov a sprehľadniť finančný trh.


Čo vlastne ten MiFID II je?

Zatiaľ čo na papieri to môže vyzerať strašidelne, v skutočnosti je podstata smernice jednoduchá. Vynovená legislatíva Európskej únie vyžaduje, aby bolo zaznamenané všetko, čo sa týka akejkoľvek transakcie. Stále príliš zložité?

Znamená to, že všetky telefonické rozhovory a elektronická komunikácia o potenciálnych transakciách musia byť zaznamenané. Zároveň však musia byť uložené tak, aby nedošlo k ich zmene alebo zmazaniu, pričom musia byť zároveň k dispozícii s možnosťou vyhľadania počas obdobia piatich, na Slovensku dokonca až siedmich rokov.

Prečo je to taký problém?

V dnešnej dobe už nemôžeme očakávať, že komunikácia zamestnancov so zákazníkmi bude obmedzená len na pevnú linku, ktorá je v určitých prípadoch nahrávaná už niekoľko rokov, keď väčšina zamestnancov finančných inštitúcií dostane hneď v prvý deň pracovný mobilný telefón. Zatiaľ čo elektronické kanály ako e-mail alebo chat sú celkom ľahko zaznamenateľné, finančné inštitúcie čaká úplne nový problém.

Ako nahrávať a archivovať hovory z mobilných telefónov?

Aby to celé nebolo až také ľahké, musia inštitúcie myslieť aj na súkromie svojich zamestnancov. Nemá zmysel predstierať, že firemné mobily nie sú využívané aj na súkromné účely. Mnohé inštitúcie takéto využitie aktívne podporujú, keďže tým zvyšujú zamestnaneckú produktivitu a pohodlie. Stiera sa tým hranica medzi súkromným a firemným životom, keďže zamestnanec manipuluje na jednom zariadení naraz so zákazníkovými aj svojimi osobnými dátami.

Ako teda zabezpečiť, že tieto zariadenia budú nahrávané, ale zároveň neobmedzia súkromie zamestnancov?

Efektívne riešenie problému

Keďže mobilné hovory sú našou doménou, Slovak Telekom prichádza na trh s riešením, ktoré spĺňa všetky regulačné požiadavky smernice MiFID II. Je bezpečné, nákladovo efektívne, ľahko použiteľné a v prípade potreby zaznamenáva iba tie hovory, ktoré podliehajú regulácii.

Nahrávanie navyše prebieha na strane operátora, takže nevyžaduje žiadne úpravy interných systémov, nestojí našich zákazníkov žiadne dáta a eliminuje možnosť neuskutočnenia alebo straty nahrávky. Šifrovanie, prehľadný webový portál na správu záznamov, blacklisting súkromných čísel, ktoré nemajú byť nahrávané, alebo možnosť ukladania na privátne úložisko sú taktiež samozrejmosťou.

Týka sa táto smernica aj vás a vašej firmy? Ušetrite si zbytočné vrásky na čele a nechajte všetky starosti s MiFID II na tých najlepších. Sledujte náš web, kde vám už čoskoro prinesieme viac informácií o našom riešení. 

ZDIEĽAŤ ČLÁNOK: