Smart city: komunikujte so svojimi občanmi modernejšie


07.11.18
Publikoval Erik Molnár

„Súkromný podnikateľ ponúka domáce marhule, broskyne a jablká.“ Aj vy ste si s nostalgiou zaspomínali na obecný rozhlas, ktorý vás budil cez víkend, keď ste si chceli trochu pospať? Alebo ste si chodili čítať úradné oznamy na informačnej tabuli, aby ste zistili, čo je nové? Našťastie existujú smart riešenia, ktoré zmodernizujú komunikáciu v každom meste.


Čo chcete vedieť o svojom meste?

Spomínané rozhlasy, vývesné tabule a oznamy by mali pomaly, ale isto patriť do minulosti. Áno, retro je v móde, ale čo sa týka komunikácie, nemali by sme sa báť skúšať nové trendy. Rovnako to platí aj pri komunikácii mesta smerom k občanom. Tá musí byť rýchla, aby reagovala na všetky novinky, dostupná pre všetkých obyvateľov a cielená, aby oslovila tú skupinu, ktorej sa oznam týka. Predstaviteľom mesta by malo záležať na tom, aby správa nielen oslovila želané publikum, ale aby tiež vyhodnotili aj jej doručenie a prečítanie.

Skúsili ste sa niekedy zamyslieť nad tým, aké informácie komunikuje vaše mesto a aké správy by ste si chceli naozaj prečítať? Dozvedieť sa o odstávke vody alebo elektriny deň dopredu, alebo dokonca v momente, keď prestane tiecť voda a vy spokojne stojíte v sprche, nie je ideálne riešenie.

Smart city aj vďaka SMS

Riešením, ako komunikovať v rámci mesta rýchlejšie a efektívnejšie, môžu byť SMS. Tiež riadne retro? Nie tak úplne. Podľa prieskumu spoločnosti Kantar TNS používa smartphone až 85 % Slovákov. Zariadenia typu mobily, tablety alebo počítače používame každý deň a priemerne strávime online 4,9 hodiny. A ak ste tipovali, že používatelia majú často v rukách mobil, máte pravdu.

Ide o druhé najpoužívanejšie zariadenie počas dňa hneď po počítačoch. Mesto tak môže pomocou SMS informovať o odstávke vody a elektriny, ale aj o zasadnutí miestneho zastupiteľstva či o kultúrnych a športových podujatiach, a zastihnúť ľudí na zariadeniach, ktoré reálne používajú.

Služba Market Locator, prostredníctvom ktorej oslovíte svojich zákazníkov cielenými SMS kampaňami, predstavila nový nástroj „SMS rozhlas“. Ponúka dve možnosti:

  • City marketing: pozvánky a pokyny na obecné akcie, registrácie na mestské podujatia, zisťovanie spätnej väzby a prieskumy;
  • Výstrahy a oznamy: straty a nálezy, obecné oznámenia, výstrahy pred nebezpečenstvom.

Ak vás novinka zaujala, môžete využiť bezplatné polročné testovanie, ktoré je dostupné pre každý miestny alebo obecný úrad na Slovensku.


ZDIEĽAŤ ČLÁNOK: