V prípade, ak si chcete spätne skontrolovať výšku svojej faktúry, môžete ju kedykoľvek nájsť v Telekom aplikácii alebo v portáli Môj Telekom. Faktúry sú tiež zasielané zákazníkom e-mailom, mali by ste ju teda mať aj vo vašej e-mailovej schránke.
V prípade, že ste uhradili faktúru s nesprávnym variabilným symbolom, môžete poslať doklad o úhrade doplnený o správny variabilný symbol na e-mailovú adresu pohladavky@telekom.sk.
Poslaním uvedeného dokladu zabezpečíte, že vaša platba bude v našich systémoch zaevidovaná správne.
Niektorí prevádzkovatelia e-mailových schránok vyhodnocujú nami zaslanú faktúru ako spam. Z tohto dôvodu by sme vám odporúčali si najprv skontrolovať schránku spamov. Pokiaľ nájdete našu faktúru v spamovej schránke, odporúčame vám zaradiť e-mailovú adresu Telekomu (noreply@telekom.sk alebo moj@telekom.sk) medzi dôveryhodných adresátov.
Faktúru zasielame do 15 dní od ukončenia zúčtovacieho obdobia na vami zadanú e-mailovú adresu. Aktiváciou služby ste súhlasili s podmienkami, že nás v prípade nedoručenia faktúry v uvedenom termíne budete informovať do 24 hodín. V opačnom prípade považujeme elektronickú faktúru za doručenú.
Faktúry, ako aj adresu, na ktorú vám posielame Elektronickú faktúru, nájdete v aplikácii Telekom, a po prihlásení (meno, heslo) aj v portáli Môj Telekom v časti Faktúry a platby.
O opis faktúry môžete požiadať viacerými spôsobmi:
• Telefonicky na našej bezplatnej Zákazníckej linke 0800 123 456. Opis vám bude odoslaný prostredníctvom pošty a za jednorazové vyhotovenie opisu, za predchádzajúce fakturačné obdobie, vám naúčtujeme jednorazový poplatok 1,20 EUR. Za aktuálny mesiac vám opis poskytneme bezplatne.
• Osobne v každom Telekom Centre, kde vám bude poskytnutý osobne na počkanie a za jednorazové vyhotovenie opisu, za predchádzajúce fakturačné obdobie vám naúčtujeme poplatok 0,80 EUR. Za aktuálny mesiac vám opis poskytneme bezplatne.
Informácie o stave vašich faktúr za služby Telekomu môžete zistiť v Telekom aplikácii a tiež po prihlásení sa do zákazníckeho portálu Môj Telekom v záložke Faktúry a platby.
Môj Telekom vám ponúka nasledovné možnosti:
- kontrolu a úhradu faktúr cez internet pre služby pevnej aj mobilnej siete Telekom,
- prehľad vašich aktivovaných služieb a informácie o viazanosti,
- aktiváciu / zmeny / deaktiváciu vybraných služieb mobilnej siete Telekom.
Informácie k faktúram vám radi poskytneme aj na našej Zákazníckej linke 0800 123 456, prípadne v ktoromkoľvek Telekom Centre.
Upomienka, ktorá vám prišla, je informačný list a upozorňuje na neuhradenie faktúry do termínu splatnosti, ani potom, ako sme vás na to upozornili. Preto máte na faktúre naúčtovanú položku „Náklady vymáhania - upomienka“. Výška nákladov vymáhania závisí od aktuálneho upomínacieho kroku, v ktorom sa nachádzate. Čím skôr faktúru uhradíte, tým nižšia bude výška nákladov spojená s vymáhaním. Ak by ste neuhradili vaše faktúry a dlžné čiastky, náklady spojené s interným vymáhaním môžu dosiahnuť výšku do 24 EUR.
Doklad o zrealizovanej platbe nie je potrebné preposielať v prípade, že ste vyplnili správny variabilný symbol (VS). Platba bude spárovaná automaticky a budete znovu zapojený do 24 hodín. Pre reaktiváciu odporúčame zariadenie reštartovať. Ak sa nachádzate v zahraničí, je potrebné manuálne nastavenie siete cez nastavenia vášho zariadenia. Ak VS nebol vyplnený správne, doklad je potrebné zaslať na adresu pohladavky@telekom.sk . Pre urýchlenie znovuzapojenia môžete kontaktovať zo všetkých sieti (Slovak Telekom, Orange, O2) linku 123 13 a zo zahraničia číslo +421 2 49 55 31 13, kde máte možnosť znovuzapojenia.
Hovory na linku:
• zo SR nepodliehajú spoplatneniu,
• zo zahraničia sú spoplatňované štandardne podľa cenníka,
• volanie z čísiel registrovaných u iného operátora podlieha spoplatneniu podľa cenníka daného operátora.
V prípade, že vám papierový spôsob doručovania faktúr nevyhovuje, môžete si aktivovať elektronickú faktúru bez akýchkoľvek dodatočných poplatkov. Postup na aktiváciu elektronickej faktúrynájdete tu.
Rovnako môžete bezplatne prejsť z elektronickej faktúry na papierovú. Postup nájdete tu.
V prípade, že vám finančné možnosti nedovolia uhradiť celú sumu faktúry, môžete požiadať našu spoločnosť o splátkový kalendár, prípadne o odklad platby. Žiadosť o poskytnutie splátkového kalendára / odkladu platby prehodnocuje pracovisko správy pohľadávok našej spoločnosti. Pokiaľ je váš dlh vymáhaný splnomocnenou inkasnou agentúrou, splátkový kalendár môže uzavrieť s vami len inkasná agentúra.
Žiadosť môžete smerovať:
elektronicky na e-mailovú adresu: pohladavky@telekom.sk
písomne formou listu na adresu: Slovak Telekom, a.s., Oddelenie správy pohľadávok, Horná 77, 974 08 Banská Bystrica
telefonicky, prostredníctvom Linky pohľadávok 123 13 alebo bezplatnej Zákazníckej linky 0800 123 456