Potvrdenie e-mailovej adresy
Chcem dostávať elektronické faktúry chránené heslom:
Nie
Áno
Súhlasím s podmienkami poskytovania faktúry v elektronickej forme a budem ich dodržiavať.
Požiadavka bola odoslaná na spracovanie.
Všeobecné podmienky pre poskytovanie verejných služieb prostredníctvom mobilnej siete spoločnosti Slovak Telekom, a. s.
Časť IV. Ceny a platobné podmienky
1. Ak nie je cena za poskytovanú alebo požadovanú Službu dojednaná v Zmluve výslovne, vzťahuje sa na ňu Cenník. Cenník je zverejnený na Internetovej stránke Podniku a je prístupný na každom Predajnom mieste. Pre určenie konečnej ceny poskytnutých Služieb Účastníkovi je rozhodujúci odpočet poskytnutých Služieb Účastníkovi podľa evidencie v informačnom systéme Podniku.
2. Všetky ceny za Služby poskytované Účastníkovi sú vyúčtované faktúrou po skončení zúčtovacieho obdobia, alebo obdobia, za ktoré je Podnik povinný v zmysle dohody o frekvencii fakturácie vystaviť faktúru, ak to povaha Služby umožňuje alebo ak nie je dohodnuté inak. Účtovanie ceny za Službu sa začína dňom začatia poskytovania Služby, ak nie je dohodnuté inak. Zúčtovacím obdobím je kalendárny mesiac, ak nie je v Zmluve dohodnuté inak. Deň vzniku daňovej povinnosti je deň dodania služby podľa platného zákona o dani z pridanej hodnoty. Podnik má právo dodatočne vyfakturovať Služby, ktoré z technických príčin nebolo možné zahrnúť do faktúry za aktuálne zúčtovacie obdobie. Podnik má právo vyúčtovať cenu všetkých alebo viacerých Služieb poskytnutých Účastníkovi na základe viacerých zmluvných vzťahov súhrnne spoločnou faktúrou, ak nie je dohodnuté inak. V prípade úhrady spoločnej faktúry v čiastočnom rozsahu bude uhradená suma použitá na úhradu ceny jednotlivých Služieb pomernou čiastkou k fakturovanej cene týchto Služieb, ak Účastník neurčí inak; cena jednotlivých Služieb sa považuje za uhradenú až uhradením spoločnej faktúry v celom rozsahu.
3. Vystavená faktúra je vyhotovená spravidla v elektronickej forme, ak nie je dohodnuté jej zasielanie v písomnej (tlačenej) forme. Ak si Účastník zvolí elektronickú formu faktúry, udeľuje týmto v súlade s príslušným zákonom o dani z pridanej hodnoty súhlas na to, aby mu Podnik vyúčtovával služby faktúrou vyhotovenou výlučne v elektronickej forme (ďalej aj ako „elektronická faktúra“) a berie na vedomie, že Podnik mu nie je povinný zasielať aj faktúru v písomnej (tlačenej) forme, ak nepožiada o vyhotovenie odpisu elektronickej faktúry za odplatu podľa Cenníka (za predpokladu, že takýto odpis je dostupný v zmysle Cenníka). Elektronickú faktúru sprístupňuje Podnik Účastníkovi využívajúcemu Verejnú telefónnu službu prostredníctvom Mobilnej siete Podniku na Internetovej stránke Podniku; sprístupnenie môže byť podmienené použitím niektorého alebo viacerých Bezpečnostných údajov. V prípade dohody s Účastníkom sprístupňuje Podnik elektronickú faktúru zároveň aj jej zaslaním na e-mailovú adresu oznámenú Účastníkom ako nezaheslovaná príloha elektronickej pošty, ak nie je dohodnuté inak. Podnik nezodpovedá za prípadné zneužitie elektronickej faktúry zaslanej na e-mailovú adresu oznámenú Účastníkom. Účastník je oprávnený požiadať o zmenu spôsobu vystavovania faktúry spôsobom podľa pokynov Podniku. Ak je s Účastníkom využívajúcim viac Služieb Podniku dohodnuté zasielanie spoločnej faktúry v tlačenej forme, tlačená forma faktúry obsahuje základnú úroveň rozpísaných faktúr súhrnne za všetky Služby a rozpis zvlášť pre Služby poskytované ku každému telefónnemu číslu bude sprístupnený na Internetovej stránke Podniku, ak nie je dohodnuté inak.
4. Ak faktúra za Služby, bez ohľadu na formu jej vyhotovenia, nie je Účastníkovi doručená alebo sprístupnená do 15 dní po skončení zúčtovacieho obdobia, Účastník je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť Podniku. Ak tak Účastník v lehote 16 dní po skončení zúčtovacieho obdobia neurobí, považuje sa faktúra za doručenú posledným dňom tejto lehoty. Ak Účastník v tejto lehote oznámi, že faktúra mu nebola doručená, bude mu doručený odpis faktúry.
5. Účastník je povinný uhrádzať svoje záväzky zo Zmluvy riadne a včas. Riadnou úhradou je úhrada obsahujúca správne uvedené identifikačné znaky uvedené na faktúre, najmä variabilný symbol, fakturovanú čiastku a číslo účtu. Bez uvedenia správneho variabilného symbolu nie je možné platbu priradiť, a teda záväzok Účastníka nemožno považovať za splnený. Záväzok Účastníka zaplatiť fakturovanú cenu prostredníctvom bezhotovostného platobného styku je splnený okamihom pripísania dlžnej čiastky na účet Podniku. Včasnou úhradou je úhrada pripísaná na účet Podniku najneskôr v deň splatnosti faktúry, uvedený na príslušnej faktúre. V prípade nepripísania úhrady v prospech účtu Podniku v súlade s pokynom Účastníka je Účastník povinný reklamovať túto skutočnosť voči subjektu, prostredníctvom ktorého úhradu realizoval.
6. V prípade neuhradenia ceny Služby, ako aj akéhokoľvek iného peňažného záväzku Účastníka voči Podniku riadne a včas, má Podnik právo na úrok z omeškania podľa predpisov občianskeho práva.
7. Ak bola pre prípad porušenia niektorej povinnosti zo Zmluvy dohodnutá zmluvná pokuta, zaplatením akejkoľvek zmluvnej pokuty nezaniká právo dotknutej zmluvnej strany na náhradu škody v plnom rozsahu, ktorá jej vznikla porušením danej povinnosti. Zmluvná strana, ktorá porušila svoju povinnosť je povinná uhradiť druhej zmluvnej strane náhradu škody prevyšujúcej zmluvnú pokutu, ak nie je dohodnuté inak.
8. Poskytovanie Služieb podlieha dani z pridanej hodnoty vo výške stanovenej príslušnými právnymi predpismi, ak nie je určené inak.
9. V prípade zavedenia úhrady faktúr inkasným spôsobom z účtu Účastníka, zmeny bankového spojenia Účastníka, alebo zrušenia tohto spôsobu platby, je Účastník povinný oznámiť Podniku uvedené zmeny bezodkladne, najneskôr však do konca obdobia, za ktoré má byť vystavená faktúra, ktorú má Účastník záujem uhradiť inkasným spôsobom. V prípade, ak Účastník uvedené zmeny oznámi Podniku neskôr ako podľa predchádzajúcej vety, platba najbližšej nasledujúcej faktúry prebehne podľa dovtedy dohodnutého spôsobu a na základe Účastníkom dovtedy zadaných identifi kačných znakov.
10. Náklady Účastníka spojené s úhradou faktúr alebo s prijatím preplatkov úhrady faktúr vrátených Účastníkovi znáša v plnom rozsahu Účastník. V prípade úhrady faktúry zo zahraničia je Účastník povinný zabezpečiť pripísanie úhrady v prospech účtu Podniku v plnej výške a včas.
11. Účastník súhlasí, že Podnik je oprávnený prijať plnenie poskytnuté treťou osobou na splnenie akéhokoľvek peňažného záväzku Účastníka voči Podniku vyplývajúceho zo zmluvného vzťahu.
12. Podnik má právo zaokrúhľovať cenu Služieb účtovaných sekundovou tarifi káciou, ako aj konečnú cenu Služieb podľa pravidiel matematického zaokrúhľovania na celé eurocenty.
13. Podnik má právo písomne, e-mailom, telefonicky alebo iným vhodným spôsobom upozorniť Účastníka na jeho povinnosť zaplatiť dlžnú čiastku, ak neuhradil cenu Služieb alebo iných platieb vyúčtovanú faktúrou v lehote jej splatnosti a určiť dodatočnú lehotu na zaplatenie (ďalej len „oneskorená platba“). Náhradu nákladov spojených s upomienkou oneskorenej platby vo forme sankčného poplatku vo výške podľa platného Cenníka, ako aj všetky náklady spojené s mimosúdnym, súdnym alebo exekučným vymáhaním znáša Účastník.