Marketingové trendy, ktoré sa tento rok oplatí vyskúšať: Ephemeral content


20.06.18
Publikoval Monika Floreková

V rámci série marketingových trendov zablúdim dnes do oblasti, s ktorou sa, ak používate sociálne siete, stretávate každý deň. Ide o záhadne znejúci ephemeral content. Keď sa naň však pozriete bližšie, zistíte, že tento pojem je vám bližší, ako si myslíte.


Záhadný pojem ephemeral content

Ephemeral content môže pre vás znieť ako z cudzej planéty, ale ide o obsah, ktorý je prístupný iba na určitý čas a potom sa navždy stratí. Preslávili ho sociálne siete Snapchat, Instagram alebo Facebook. Väčšinou sú príspevky dostupné 24 hodín a ak si ich chcete pozrieť spätne, už sa k nim nedostanete.

Značky po celom svete si obľúbili tento typ obsahu práve pre ich dočasnosť. Jednoduchým spôsobom dokážete v používateľoch vzbudiť záujem, ukázať im exkluzívne zábery zo zákulisia alebo ich navnadiť na novinku, ktorú chystáte. Niektoré firmy sa venujú týmto príspevkom až tak, že majú vypracovanú vlastnú obsahovú stratégiu.

Prečo je tento typ obsahu zaujímavý?

Sociálne siete ako Instagram sú založené na kvalitnom obsahu. Ak chcete zapojiť do komunikácie čo najviac používateľov, pomôžu vám v tom kvalitné fotografie a videá. Pri využívaní Stories, môžete byť viac autentický a publikovať obsah v reálnom čase. Práve tu vám fanúšikovia odpustia, ak na fotke nedodržíte zlatý rez alebo nepublikujete 4K video.

Ephemeral content pracuje aj so syndrómom FOMO – Fear of missing out. Ak kontrolujete svoj telefón, aj keď vám neprišla žiadna notifikácia, v pravidelných intervaloch scrollujete na sociálnych sieťach a vidíte, čo majú nové vaši priatelia, môžete syndrómom FOMO trpieť aj vy. Jednoducho sa bojíte, že vám niečo utečie. A čo vám môže utiecť viac ako obsah, ktorý po 24 hodinách zmizne?

Keď používatelia zbadajú Stories, drvivá väčšina si ich hneď pozrie. Pre značky to prináša výhody, ale aj negatíva. Majú istotu, že ich príspevky nie sú zbytočné, ale na druhej strane používatelia očakávajú neustály prísun obsahu a niektorí dokonca aj v konkrétnom čase.

Prieskumy nám čoraz viac dokazujú, že smartfóny využívame častejšie ako klasické počítače. Tým sa mení aj spôsob, akým používatelia konzumujú obsah a práve Stories, či už na Instagrame alebo Facebooku, predstavujú pre nich dokonalý typ obsahu.

Ak sa rozhodnete využívať vo svojej obsahovej stratégii aj ephemeral, teda dočasný, obsah, vyskúšajte všetky jeho možnosti. Ukážte svojim fanúšikom zábery z natáčania alebo fotenia kampane, ponúknite im zľavový kód, ktorý bude dostupný iba 24 hodín. Takýmto spôsobom si dokážete aj odmerať, koľko ľudí sa vám podarilo zaujať.

ZDIEĽAŤ ČLÁNOK: