Digitálny voucher na digitálnu transformáciu
Úrad vlády SR vyhlásil novú výzvu na predkladanie žiadostí o poskytnutie prostriedkov z Plánu obnovy a odolnosti SR – tzv. „digitálne vouchery“. Táto podpora je zameraná na vypracovanie návrhov individualizovaných riešení pre podniky vo vybraných oblastiach digitalizácie. Využite túto príležitosť na digitalizáciu vašej firmy aj vy!
Základné informácie o výzve
- Oprávnenými žiadateľmi sú všetky právnické osoby zapísané v Obchodnom registri a živnostníci.
- Predmetom podpory je vypracovanie návrhu individualizovaného riešenia, nie však jeho samotná realizácia.
- Súčasťou žiadosti je aj zjednodušený opis projektu, ktorý obsahuje ciele, aktivity, harmonogram a rozpočet.
- Predložený projekt musí spĺňať nasledovné kritériá:
- navrhované realizované činnosti sú prínosné a jednoznačne dôjde k vyriešeniu zadania/problému/požiadavky súvisiaceho s digitalizáciou podniku žiadateľa,
- žiadateľ má po realizácii návrhu riešenia popísaného v projekte zrejmý potenciál zvýšiť svoju konkurencieschopnosť prostredníctvom digitalizácie podniku.
- Výška poskytnutých prostriedkov (digitálny voucher) je minimálne 5000 eur a maximálne 15 000 eur.
- Maximálna intenzita pomoci je 85 % z celkových oprávnených výdavkov projektu.
- Dĺžka realizácie projektu je najviac 9 mesiacov, najneskôr do 31. 12. 2025.
- Posúdenie žiadostí realizuje Slovenská inovačná a energetická agentúra a prebieha priebežne počas doby trvania výzvy až do vyčerpania vyčlenených finančných prostriedkov. Poradie pridelenia sa určuje podľa kritéria najskoršie doručenej úplnej žiadosti.
Ako získať prostriedky na digitálny voucher?
- Zaregistrujte sa do Informačného systému Plánu obnovy (ISPO) a vyplňte žiadosť o poskytnutie prostriedkov.
- Počkajte na posúdenie žiadosti.
- Podpíšete Zmluvu o poskytnutí prostriedkov mechanizmu (digitálny voucher).
- Prebehne realizácia projektu.
- Pošlete žiadosť o platbu.
- Predložíte výstup formou štúdie, analýzy, návrhu postupov, procesov digitalizácie.
- Príde vám refundácia.
Ponuka Telekomu pre individuálne riešenia digitalizácie vašej firmy
- Analýza zraniteľnosti - Posúdenie zraniteľnosti súčasnej IT infraštruktúry a návrh opatrení/nástrojov pre odstránenie alebo minimalizovanie identifikovaných kybernetických hrozieb.
- Prechod do cloudu - Posúdenie súčasnej serverovej + sieťovej infraštruktúry a aplikačnej vybavenosti zákazníka z hľadiska pripravenosti a vhodnosti prechodu na cloudové služby.
- Digitalizácia procesov - Návrh riešení pre digitalizáciu alebo automatizáciu podnikových procesov pomocou low-code/no-code nástrojov, SaaS komponentov a Microsoft 365.
- Internet vecí - Posúdenie súčasného stavu a návrh riešení pre automatizáciu, optimalizáciu a digitalizáciu podnikových procesov prostredníctvom riešení založených na internete vecí (IoT).
- 5G technológie - Analýza a návrh riešení pre automatizáciu a digitalizáciu podnikových procesov prostredníctvom riešení založených na 5G technológiách.
Prečo Telekom? Sme spoľahlivý partner pre vaše podnikanie
- Certifikovaní experti - O servis vašich služieb sa postará široký tím špeciálne vyškolených odborníkov s certifikátom.
- Starostlivosť o zákazníka - Vaša spokojnosť je u nás na prvom mieste, či už sa potrebujete poradiť alebo nájsť nové riešenia.
- Špičkové technológie - Pri všetkých riešeniach pre vašu firmu pracujeme s najkvalitnejšími dostupnými technológiami.
- High-Tech sieť - S nami vstúpite do kvalitnej a viacnásobne ocenenej telekomunikačnej siete s celosvetovým pokrytím.
Máte záujem o viac informácií?
Pre viac informácií o možnosti digitalizácie vašej firmy vyplňte, prosím, kontaktný formulár.
Mám záujemDokumenty na stiahnutie
Výzva na predkladanie žiadostí o poskytnutie prostriedkov mechanizmu na podporu spolupráce podnikateľských subjektov a vedecko-výskumných pracovísk - digitálne vouchery
| PDF | 19. 7. 2023 | 1 MB
EÚ fondy pre digitalizáciu – návrh služieb
| PDF | 24. 7. 2023 | 205 kB
Zmluva o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti
| PDF | 19. 7. 2023| 109 kB
Príloha č. 1 Zmluvy - Všeobecné zmluvné podmienky k Zmluve o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti
| PDF | 19. 7. 2023 | 149 kB
Príloha č. 2 Zmluvy - Opis projektu
| PDF | 19. 7. 2023 | 27,4 kB
Formulár žiadosti - Realizácia a rozpočet projektu
| PDF | 19. 7. 2023| 74,4 kB
Návod k registrácii do ISPO
| PDF | 7. 8. 2023| 2 MB
Najčastejšie otázky
- Aké sú termíny vyhlásenia a ukončenia výzvy?
Posudzovanie žiadostí sa bude vykonávať priebežne počas doby trvania výzvy. Žiadateľ môže predložiť žiadosť kedykoľvek, najskôr 1 mesiac odo dňa vyhlásenia výzvy, t. j. od 14. 8. 2023 do dňa jej uzavretia. Skutočný dátum uzavretia výzvy bude v tomto prípade zverejnený na webovom sídle www.vlada.gov.sk.
-
Aké je financovanie projektu?
Poskytovanie prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti (ďalej len „prostriedky mechanizmu“) podľa tejto výzvy sa realizuje nenávratným spôsobom po nadobudnutí účinnosti Zmluvy o poskytnutí prostriedkov mechanizmu na základe prijímateľom predloženej a sprostredkovateľom overenej žiadosti o platbu v súlade s podmienkami stanovenými v Zmluve o poskytnutí prostriedkov mechanizmu. Maximálna intenzita pomoci je 85 % z celkových oprávnených výdavkov projektu.
-
Aká je schéma pomoci?
Schéma pomoci de minimis z prostriedkov Plánu obnovy a odolnosti SR na podporu spolupráce firiem, akademického sektora a organizácii výskumu a vývoja - vouchery v platnom znení (ďalej len „Schéma pomoci de minimis“). Schéma pomoci de minimis je verejne dostupná online https://vaia.gov.sk/wp-content/uploads/2023/06/Schema_DM-2_2023-vouchery.pdf.
-
Aká je indikatívna výška prostriedkov mechanizmu určených na výzvu?
Alokácia výzvy je 14 634 000 EUR, z toho:
- zdroj Plán obnovy a odolnosti: 12 195 000 EUR
- zdroj Plán obnovy a odolnosti - prostriedky na úhradu DPH: 2 439 000 EUR
-
Kde a ako je možné podať žiadosť o poskytnutie prostriedkov?
Žiadateľ predloží (zaeviduje) žiadosť výlučne prostredníctvom Informačného systému Plánu obnovy – ISPO. Nevyhnutnou podmienkou predloženia žiadosti je registrácia žiadateľa v systéme ISPO. Registrácia do systému ISPO pozostáva z dvoch krokov:
1. Vytvorenie používateľského konta osoby, ktorá koná v mene žiadateľa, a to použitím občianskeho preukazu žiadateľa/štatutárneho orgánu žiadateľa/člena štatutárneho orgánu žiadateľa, resp. inej osoby konajúcej v mene žiadateľa (ak relevantné) s elektronickým čipom, t. j. cez eID.
2. Priradenie tejto osoby k existujúcemu subjektu v systéme ISPO alebo vytvorenie úplne nového subjektu v ISPO. Vytvorenie používateľského konta osoby, ktorá koná v mene žiadateľa cez eID a jeho prepojenie na subjekt systému ISPO je nevyhnutnou podmienkou pre predloženie žiadosti.
Vytvorenie používateľského konta osoby, ktorá koná v mene žiadateľa cez eID a jeho prepojenie na subjekt systému ISPO, je nevyhnutnou podmienkou pre predloženie žiadosti.
-
Aký je postup registrácie do systému ISPO?
Postup registrácie je bližšie popísaný na webovom sídle ISPO v časti „Podpora“, kde je zverejnený dokument „Návod na registráciu do Informačného systému plánu obnovy ISPO“. Po zaregistrovaní sa, žiadateľ vyhľadá výzvu, v rámci ktorej sa chce uchádzať o prostriedky mechanizmu, následne pristúpi k príprave žiadosti. Počas prípravy žiadosti systém žiadateľa prevedie jednotlivými krokmi vypĺňania žiadosti. Pre korektné zaevidovanie žiadosti v ISPO je potrebné vyplniť všetky požadované údaje a priložiť všetky dokumenty preukazujúce splnenie podmienok poskytnutia prostriedkov mechanizmu (ďalej len „PPPM“), ako sú definované pri jednotlivých PPPM.
Žiadosť vrátane prílohy sa predkladá výlučne prostredníctvom ISPO.
-
Je podmienka, že žiadateľ nie je evidovaný v EDES?
Žiadateľ nemôže byť evidovaný v Systéme včasného odhaľovania rizika a vylúčenia (EDES) ako vylúčená osoba alebo subjekt.
Upozorňujeme žiadateľov na povinnosť oboznámiť sa so znením dokumentu Informácia pre žiadateľov o nenávratný finančný príspevok, resp. o príspevok zverejneným na webovej stránke: https://www.olaf.vlada.gov.sk//system-vcasneho-odhalovania-rizika-a-vylucenia-edes/.
-
Aké sú podmienky týkajúce sa pomoci de minimis a vyplývajúce zo schémy pomoci de minimis?
Celková výška pomoci poskytnutá prijímateľovi ako jedinému podniku nesmie v priebehu obdobia predchádzajúcich dvoch fiškálnych rokov a počas prebiehajúceho fiškálneho roka presiahnuť strop pomoci podľa schémy pomoci vo výške 200 000 Eur ekvivalentu hrubého grantu.
-
Aké sú podmienky oprávnenosti projektu?
Oprávnenými v tejto výzve sú aktivity zamerané na individualizované riešenia pre podniky (predmetom podpory je vypracovanie návrhu individualizovaného riešenia, nie však jeho samotná realizácia) v nasledovných oblastiach digitalizácie: kybernetická bezpečnosť, umelá inteligencia, automatizácia a digitálne procesy, cloudové technológie, optimalizácia interných procesov, dáta a analytika, elektronický obchod (e-commerce), digitalizácia priemyslu a výroby, digitalizácia financií, digitalizácia internetu vecí (IoT).
Pre oprávnené aktivity je akceptovaný výstup vo forme návrhu individualizovaného riešenia digitalizácie podniku popísaného formou štúdie, analýzy, návrhu postupov alebo procesov digitalizácie, a pod.
Z hľadiska obsahovej stránky projektu, projekt musí spĺňať nasledovné kritériá:
- navrhované realizované činnosti sú prínosné a jednoznačne dôjde k vyriešeniu zadania/problému/požiadavky súvisiaceho s digitalizáciou podniku žiadateľa,
- žiadateľ má po realizácii návrhu riešenia popísaného v projekte zrejmý potenciál zvýšiť svoju konkurencieschopnosť prostredníctvom digitalizácie podniku.
Upozorňujeme, že prijímateľ je povinný jednoznačne preukázať zrealizovaný výstup aktivity, čo bude zo strany sprostredkovateľa overované pri kontrole žiadosti o platbu.
Ukončenie vecnej realizácie projektu musí byť v žiadosti stanovené najneskôr do 31. 12. 2025. Doba realizácie projektu je najviac 9 mesiacov od dátumu nadobudnutia účinnosti Zmluvy o poskytnutí prostriedkov mechanizmu.
Upozorňujeme, že žiadateľ/prijímateľ je oprávnený začať realizáciu aktivít projektu aj pred predložením žiadosti, avšak najskôr od dátumu vyhlásenia tejto výzvy.
-
Aké sú podmienky oprávnenosti výdavkov?
Z hľadiska časovej oprávnenosti musia výdavky projektu vzniknúť najskôr v deň začatia realizácie projektu, (pri rešpektovaní podmienky, že deň začatia realizácie projektu nesmie predchádzať dňu vyhlásenia tejto výzvy) a najneskôr v deň ukončenia vecnej realizácie projektu, nie však neskôr ako 31. 12. 2025.
-
Koľkokrát je možné predložiť žiadosť?
V rámci výzvy bude umožnené požiadať o podporu max. jedenkrát. Uvedené obmedzenie neplatí v prípade žiadosti, ktorá nesplnila PPPM. V prípade späť vzatia žiadosti môže žiadateľ predložiť novú žiadosť po upovedomení zo strany sprostredkovateľa, že nemá výhrady k späť vzatiu žiadosti.
-
Aké sú kritériá na posúdenie žiadosti?
V rámci tejto výzvy sa uplatňuje jedno kritérium na vytvorenie poradia žiadostí, a to kritérium najskoršie doručenej úplnej žiadosti. Na účely aplikovania tohto kritéria sa za dátum doručenia úplnej žiadosti považuje:
a) dátum a čas zaevidovania žiadosti do systému ISPO (v prípade, ak je zaevidovaná žiadosť úplná);
b) dátum a čas prijatia doplnenej žiadosti prostredníctvom e-mailovej schránky sprostredkovateľa (v prípade, ak bol žiadateľ vyzvaný na doplnenie žiadosti v súlade s časťou D. Informácie pre žiadateľa v rámci tejto výzvy).