Technické okienko: Nefunkčná Magio televízia


31.3.2020
Publikoval Matej Zavacký

Určite sa vám už niekedy stalo, že ste sa tešili na obľúbený film, športový zápas či televíznu reláciu, no ako naschvál – televízia nefunguje. Často stačí reštart zariadenia, ale problémov môže byť viac. V dnešnom blogu sa pozrieme na najčastejšie problémy s Magio televíziou, ktoré môžu nastať, a povieme si aj to, ako ich vyriešiť.


Mám Magio televíziu cez DSL, no stále nefunguje

Zriadili ste si novú službu iba nedávno a ona stále nefunguje? V prvom kroku skontrolujte prepojenie káblov, ktoré vedú zo zásuvky priamo do splitra (biela krabička) a odtiaľ do routra. Odpojte spliter a zapojte router cez kábel napriamo do zásuvky podľa schémy zapojenia.

Zapojenie bez splitra

Zapojenie so splitrom

V prípade, že tieto kroky nepomohli, pravdepodobne ste začali inštaláciu skôr, ako je služba aktívna. Kuriér doručuje zariadenie v predstihu. Z tohto dôvodu je nutné začať inštaláciu až po tom, ako vaša stará služba prestane fungovať alebo dostanete informačnú SMS o možnosti začatia inštalácie.

Vypadla Magio televízia, čo teraz?

Reštartovali ste svoje zariadenie? Najčastejšia rada, ktorá vo väčšine prípadov pomôže. V prípade, že reštart zariadenia nepomohol a kontrolky nesvietia alebo neblikajú, dotlačte všetky káble do routra a rovnako aj káble telefónnej zásuvky a splitra. Skontrolujte voľným okom fyzické poškodenie káblov, spôsobené napríklad nábytkom, dverami alebo domácimi zvieratami.

V prípade, že kontrolka svieti (bez blikania), no Magio ani tak nefunguje, vykonajte reset Magio routra do výrobných nastavení podržaním tlačidla reset 15 sekúnd. Následne počkajte 30 minút, pokiaľ sa zariadenie nakonfiguruje. Po ukončení automatickej konfigurácie routra reštartujte Magio Box vytiahnutím a opätovným zasunutím jeho napájacieho kábla do elektrickej siete (nie pomocou diaľkového ovládača).

Určite skontrolujte aj prepojenie LAN káblov Magio Boxu a Magio routra podľa schémy zapojenia a skúste zapojiť Magio Box do iného LAN portu Magio routra. Následne Magio Box reštartujte vytiahnutím a opätovným zasunutím kábla do elektrickej siete. Ak nepomohla jedna z týchto rád, skontrolujte prepojenie káblov Magio Boxu a TV (scart, hdmi). Skontrolujte, či máte navolený správny AV vstup (SOURCE/INPUT/AV) na diaľkovom ovládači od TV. Skontrolujte, či nemáte Magio Box alebo TV vypnuté, prípadne či nie sú v stand-by móde (Magio Box musí svietiť na zeleno), zapnite ich diaľkovým ovládačom.

Nefunguje mi Magio televízia cez optické pripojenie

Ak vám na novozriadenej Magio televízii cez optické pripojenie bliká PON kontrolka, prípadne vôbec nesvieti, skontrolujte fyzicky (či nie je poškodený kábel alebo skontrolujte jeho dotlačenie) prepojenie optického kábla do routra Huawei/Sagemcom.

Ak nastane prípad, že kontrolka PON svieti natrvalo, pripojte optický router Huawei/Sagemcom do optickej siete a zapnite. Zariadenie potrebuje čas na vzdialenú automatickú konfiguráciu, ktorá prebehne do 30 minút. Zariadenie počas toho nevypínajte ani nevstupujte do jeho konfigurácie. Taktiež skontrolujte prepojenie káblov Magio Boxu a TV (scart, hdmi) podľa schémy zapojenia uvedenej vyššie. Skontrolujte, či máte navolený správny AV vstup (SOURCE/INPUT/AV) na diaľkovom ovládači od TV. Skontrolujte, či nemáte Magio Box alebo TV vypnuté, prípadne či nie sú v stand-by móde – TV a ani Magio Box by nemali svietiť na červeno. Ak áno, zapnite ich diaľkovým ovládačom.

Optická Magio televízia vypadla počas používania

V prípade, že kontrolka PON alebo LINK/AUTH bliká alebo nesvieti vôbec, reštartujte optický router Huawei/Sagemcom vytiahnutím z elektrickej siete na 10 sekúnd a opätovne ho zapojte, prípadne opäť skontrolujte fyzicky prepojenie optického kábla do optického routra. Ak kontrolka PON alebo LINK/AUTH svieti trvalo a nepomohol reštart, skontrolujte prepojenie LAN káblov Magio Boxu a optického routra podľa schémy zapojenia, prípadne skúste zapojiť Magio Box do iného LAN portu optického routra. Následne Magio Box reštartujte vytiahnutím a opätovným zasunutím kábla do elektrickej siete.

Televízia cez satelit

V prípade, že vám na satelitnej televízii nefunguje voľne šírený kanál, skontrolujte v nastaveniach Magio Boxu stav signálu. Kvalita aj intenzita majú byť nad 75 %. Ak je kvalita a intenzita pod úrovňou odporúčaných hodnôt, postupujte podľa krokov nižšie. Rovnako majú výrazný vplyv aj poveternostné podmienky. Ak sú parabola, LNB (tyč na satelite) zasnežené, omietnite ich od snehu. Ak je búrka, prosím, počkajte a po búrke upravte natočenie paraboly – pravdepodobne máte slabšiu kvalitu a intenzitu signálu. Rovnako je potrebné skontrolovať otočenie a doladenie paraboly či prekontrolovanie koncoviek.

Nejde mi zobraziť menu v Magio Boxe

Nefunguje vám zobrazenie menu v Magio Boxe? Overte elektrické napájanie Magio Boxu a TV, skontrolujte, či nemáte Magio Box alebo TV vypnuté, prípadne či nie sú v stand-by móde (zapnite ich diaľkovým ovládačom). Taktiež prekontrolujte prepojenie káblov medzi Magio Boxom a TV a v neposlednom rade skontrolujte, či máte navolený správny AV vstup (napr. tlačidlom SOURCE, INPUT alebo HDMI na diaľkovom ovládači od TV) na TV.

Čo robiť v prípade, že nič nepomáha?

V prípade, že žiadna z rád nepomohla, je potrebné obrátiť sa na kolegov z linky technickej podpory, ktorá funguje nonstop na telefónnom čísle 0800 123 777. Špeciálne vyškolení kolegovia sa na problém detailne pozrú, zdiagnostikujú ho (viacero problémov vedia vyriešiť aj na diaľku) a zaevidujú poruchu.

V prípade, že od nás máte paušál, mám pre vás dobrú správu. Počas trvania poruchy sú vám od kolegov k dispozícii špeciálne kupóny na bezplatné neobmedzené dáta na 24 hodín. Vďaka nim sa môžete bezplatne pripojiť napríklad na Magio Go a sledovať televíziu cez mobilné dáta bez obmedzení.

Ak sa u vás vyskytol niektorý z vyššie spomínaných problémov, nechoďte v aktuálnej situácii do predajne, kde kolegovia nebudú vedieť vyriešiť váš problém. Práve na riešenie týchto situácií slúži naša linka technickej podpory.


ZDIEĽAŤ ČLÁNOK: