4 poznámkové bloky pre zaneprázdnených


18.01.18
Publikoval Michal Pindiak

Pri zapisovaní úloh alebo poznámok je dôležitá prehľadnosť. Nie je nič horšie, ako keď si všetok text napíšete na jednu stranu v notese a potom lúštite, čo ste tým vlastne mysleli. Našťastie sú tu zvýrazňovače, ktoré v takýchto chvíľach prichádzajú na pomoc. Čo tak ale zabudnúť na offline riešenie a preniesť svoje nápady do virtuálneho prostredia?


Existuje veľa kvalitných aplikácií na vytváranie poznámok, zoznamov úloh alebo pripomienok online. Ich synchronizácia medzi webovým rozhraním, počítačovou a mobilnou aplikáciou je už dnes takmer štandardom. Skôr ako funkcionalita rozhodujú pri výbere osobné preferencie – čo komu viac vyhovuje, s čím sa komu lepšie pracuje alebo čo sa komu viac páči. Dnes vám na inšpiráciu ponúkam 4 riešenia, ktoré ma zaujali svojimi funkciami alebo vzhľadom.

1.Google Keep

Aplikáciu môžete využívať na počítači alebo smartfóne. Funguje pre zariadenia s Androidom a aj s iOS. Je dostupná zadarmo a na používanie sa stačí prihlásiť prostredníctvom svojho Google účtu. Oceňujem jednoduché rozhranie, do ktorého môžete pridávať klasické zoznamy úloh alebo poznámky, ale aj fotky, audionahrávky a rôzne kresby. Na prehľadnosti vašim poznámkam pridajú tagy a možnosť farebného odlíšenia.

2.Evernote

Už taká klasika medzi poznámkovými blokmi. Aj po niekoľkých rokoch na trhu je stále dostupná bezplatná verzia, ktorá má však obmedzenú funkcionalitu. Ak si túto appku obľúbite, môžete si vybrať z troch platených verzií:

  • Plus – najlacnejšie riešenie, ktoré okrem 1 GB ukladacieho priestoru mesačne ponúka možnosť pripojiť webové stránky a PDF súbory, vyhľadávať text v obrázkoch, pridať heslo do mobilnej aplikácie, ako aj prístup aj z offline prostredia,
  • Premium – ponúka rozšírený priestor až 10 GB mesačne, vyhľadávanie textu aj v PDF súboroch a dokumentoch Office, skenovanie a zdigitalizovanie vizitiek a možnosť pridávania komentárov do PDF súborov,
  • Business – firmy v tomto modeli platia za každého používateľa. Okrem už vyššie spomínaných funkcionalít získajú prioritnú podporu zo strany Evernote, single sign-on alebo možnosť spolupráce v jednom rozhraní.

Evernote však myslí aj na inovácie a všetkých fanúšikov offline riešení. Kúpiť si môžete špeciálny Moleskine notes, do ktorého si budete klasicky písať alebo kresliť. Tieto notesy majú smart nálepky, ktoré vaše poznámky prenesú do digitálneho sveta.

3.Wunderlist

Asi najznámejší a najprehľadnejší online poznámkový blok, ktorý využijete na zaznamenávanie pracovných, ale aj súkromných úloh. Wunderlist funguje na princípe hlavných projektov, akýchsi priečinkov, do ktorých si zapíšete úlohy, ktoré vás čakajú. Tie môžete zdieľať s ďalšími používateľmi, navzájom si ich komentovať a dokonca si nastaviť aj dátum, keď majú byť úlohy hotové. Ak využijete túto možnosť, Wunderlist vám pripomenie, že sa blíži váš deadline.

Vynikajúca je aj podpora zariadení, na ktorých môžete Wunderlist používať. Medzi klasikami ako iPhone, Mac OS, Android či webový prehliadač nájdete aj Apple Watch, Chromebook a Kindle Fire.

Na zapisovanie úloh, sledovanie agendy a triedenie svojich úloh aj podľa termínov môžete využiť bezplatnú verziu. Okrem toho ponúka Wunderlist dva plány:

  • Pro – medzi hlavné výhody patrí zdieľanie s vyšším počtom používateľov, prikladanie príloh od obrázkov cez videá až po PDF súbory, neobmedzený počet pridávania úloh a viac pozadí pre váš Wunderlist,
  • Businessurčený pre firmy, ale aj menšie tímy. Tie takýmto spôsobom dokážu nahradiť maily a iné komunikačné nástroje, všetko spojiť na jednom mieste a zlepšiť komunikáciu, ale aj kolaboráciu v rámci tímu.

4.Any.do

Získajte kontrolu nad svojím životom – to je hlavné motto tejto modro-bielej aplikácie. A prečo by ste si ju mali obľúbiť? Minimálne pre jej jednoduché, intuitívne a prehľadné rozhranie. Na jednom mieste nájdete svoje úlohy, zoznamy, ale aj pripomienky. Synchronizácia s ostatnými zariadeniami je už v podstate povinnosť.

Výhodou je kalendár, ktorý dokáže nahradiť offline diár a slúži na plánovanie dní, týždňov alebo mesiacov. Keďže každý potrebuje asistenta, jedného nájdete aj v Any.do. Postará sa o vaše úlohy, deadliny a pripomenie vám, čo máte robiť. Samozrejmosťou je aj zdieľanie úloh s inými používateľmi, možnosť komentárov a určite vás poteší aj kompatibilita s Google kalendárom, Exchange a iCloudom.

K dispozícii je aj Premium verzia, ktorá vám bude posielať notifikácie na základe polohy, získate neobmedzené možnosti kolaborácie s kolegami, pridávanie príloh a možnosť prispôsobenia rozhrania.

Či už si na prácu vyberiete Evernote alebo Wunderlist, všetky služby majú niečo spoločné – prinesú do vášho súkromného a pracovného života poriadok

ZDIEĽAŤ ČLÁNOK: