Kto je influencer a prečo by ste s ním mali nadviazať spoluprácu?


24.10.18
Publikoval Matej Zavacký

Moderná doba prináša množstvo spôsobov, ako zaujať potenciálnych zákazníkov. .Sociálne siete patria už medzi komunikačné stálice a čoraz častejšie sa skloňuje aj pojem influencer. O tom, kto to vlastne je, ako si ho správne vybrať a ako môže pomôcť vášmu biznisu, sa dozviete v dnešnom blogu.


Influencer – kto vlastne si?

Význam slova influencer je odvodený z anglického výrazu ,,influence,“ čo v preklade znamená vplyv. Ide poväčšine o verejne známu osobu (herec, hudobník, moderátor, youtuber, športovec,…), ktorá je pre ostatných ľudí vzorom a často im pomáha rozhodovať sa.

Každá verejne známa osoba má svoj okruh fanúšikov, ktorých spájajú spoločné záujmy. A práve im, publiku, ktoré môže mať blízko k vašej značke, môže sprostredkovať vaše produkty alebo služby. A to je jeden z hlavných dôvodov, prečo je významný prínos influencera pre vašu spoločnosť. Influencerom sa môže stať takmer ktokoľvek, kto má prístup k internetu. Stačí si premyslieť koncept príspevkov, neustále rozširovať bázu svojich aktívnych sledovateľov a v prípade, že ste úspešný, je veľká pravdepodobnosť, že vás niekto osloví so žiadosťou o spoluprácou.

Ako si vybrať správneho influencera

Základom vydarenej spolupráce je výber vhodného influencera. Rozhodne ho nevyberajte podľa vlastných preferencií, ale podľa toho, či má niečo spoločné s vašimi zákazníkmi a cieľovou skupinou, ktorú chcete osloviť. Taktiež sa nepozerajte len na počet followerov, ktorí ho sledujú. Pri výbere sa zamerajte na jeho príspevky, formu, akou sa prezentuje a sledujte aj, ako na komunikáciu reaguje jeho publikum.

Ak má napríklad 100 000 followerov, no po pridaní príspevku má sotva 200 lajkov a takmer žiadne komentáre, s najväčšou pravdepodobnosťou nebude tou správnou osobou pre vás. Neberte počet followerov ako jedného z hlavných ukazovateľov, lebo dnes sa už dajú získať rôznymi spôsobmi. V prípade, že má dostatok komentárov, prejdite si ich, zistite, v akom duchu sa nesú a či väčšina nie je negatívna. Taktiež platí, že nemusí ísť o nejakú mimoriadne populárnu osobu, niekedy je lepšie siahnuť po osobe, ktorá ešte nebola spájaná s väčšou reklamnou kampaňou. Najpopulárnejšie osoby majú nadviazaných množstvo spoluprác a časom sa zvyknú ľuďom „opozerať“.

Nechajte mu voľnú ruku

Základom každej dobrej spolupráce je dôvera. A to platí aj pri spolupráci s influencerom. Určite si pravidlá, spôsoby prezentácie a nechajte ho tvoriť. Jeho obsah pozorne sledujte, no nechajte ho slobodne pracovať a rozhodne sa vyhnite schvaľovaniu príspevkov pred zverejnením. Každý influencer má vlastný štýl a spôsob prezentácie. Nevyhýbajte sa ale spätnej väzbe a buďte pravidelne v kontakte. Prejdite si spolu zverejnený obsah a pozrite sa detailne na štatistiky a reakcie ľudí, na základe ktorých viete vyhodnotiť, či sa vaša spolupráca uberá správnym smerom.

Spoluprácu určite nezatajujte

Jednou z najčastejších otázok pre influencerov na sociálnych sieťach je, či ide o reklamu alebo o skutočné odporúčanie služby alebo produktu. Mnoho známych osobností svoje spolupráce zatajuje. Nie je to však správna cesta, pretože efekt skrytej reklamy sa znižuje a publikum má tendenciu tieto príspevky zatvárať a postupne ignorovať. K spolupráci sa priznajte, ale nechajte influencera váš produkt či službu reálne recenzovať.  

Influencer tu nie je na to, aby nútil ľudí nakupovať. Jeho primárnou úlohou je produkt alebo službu odprezentovať zaujímavým spôsobom širokej verejnosti. Z takejto otvorenej spolupráce plynú výhody pre obe strany. Pre sledovateľov v podobe rôznych zľavových kódov, akcií či pozvánok na podujatia, ktoré organizujete. Nepochybnou výhodou pre vás je možnosť zdieľať takéto príspevky, čím si zabezpečíte zaujímavý obsah a zvýšite dosah.

Influencer marketing je čoraz populárnejší spôsob, ako prezentovať svoj biznis. Ak natrafíte na tú správnu osobu, vyhrali ste. Vaša značka sa dostane k širokej verejnosti a štatistiky predaja a povedomia o značke porastú. A čo vy? Máte už svojho influencera?


ZDIEĽAŤ ČLÁNOK: