Pracujete v teréne: Prepojte si hovor z pevnej linky na mobil


12.09.17
Publikoval Michal Pindiak

Prepojiť si hovor z pevnej linky na mobil alebo z počítača do mobilu – pre veľa firiem je tento úkon v lepšom prípade komplikovaný, v horšom prípade mnohí ani nevedia, že je niečo také možné. A to je škoda. Táto technológia je totiž dostupnejšia, než si myslíte.


Všetko prehľadne na jednom mieste

Základom riešení, ktoré sa bežne nazývajú aj Unified Communications, je spojiť všetky komunikačné kanály či technológie do jedného funkčného celku. Zďaleka pritom nejde len o to, aby ste si mohli efektívne a rýchlo prepájať hovory medzi mobilom, pevnou linkou a aplikáciami, ktoré umožňujú telefonovanie cez internet.

Riešenie má v ideálnom prípade spojiť všetky formy komunikácie. Okrem klasických hlasových hovorov používatelia získajú aj mnohé doplnkové funkcie. Patria k nim napríklad textový chat, audio- alebo videokonferencie. Prehľad o statuse jednotlivých kontaktov, kolegov, dodávateľov a zamestnancov vám umožní vidieť, ktorí z nich pracujú a ktorí si užívajú dovolenku.

Namiesto cestovania a osobných školení môžete zdieľať súbory alebo pracovnú plochu. Aj keď niečo vysvetľujete kolegovi na druhej strane Slovenska alebo sveta, môžete dosiahnuť rovnako dobrý výsledok, ako keby sedel vedľa vás.

Ak si k tomu ešte pripočítate jednotné riešenie na vymieňanie správ, súborov alebo pre konferencie, získate prehľad o tom, čo všetko sa dnes dá spojiť do jedného riešenia.

Jednoduchosť a efektívnosť

Prínosom podobných riešení je zjednodušenie každodennej práce pre ľudí vo firmách. Preto musí byť riešenie najmä ľahko pochopiteľné a jednoduché na používanie. V praxi tak mobil, telefón aj telefonovanie cez počítač majú nielen rovnaké funkcie, ale aj spoločné telefónne adresáre či zoznamy kontaktov. A veľmi podobne vyzerá aj samotné rozhranie či menu na nastavenie funkcií.

Jednoduchým kliknutím si môžete nastaviť status, podľa ktorého ste mimo kancelárie. Následne systém dokáže automaticky presmerovať všetky prichádzajúce hovory z pevnej linky na mobil. Takýmto spôsobom vás volajúci stále bez problémov zastihne. Dnes si ľudia zvyčajne presmerujú pevnú linku iba v prípade dlhodobej neprítomnosti, a tak sa často stáva, že klient ich nezastihne, hoci len na chvíľu odbehli od stola.

Ak sa bojíte dodatočných investícií, môžete zostať pokojní. Zavedenie jednotnej komunikačnej platformy vo firme si nevyžaduje žiadnu rozsiahlu zmenu hardvéru (telefónov, mobilov či počítačov). Jediné, čo treba urobiť, je nainštalovať softvér, ktorý všetky procesy zjednotí.

Tieto riešenia nie sú ojedinelé ani na Slovensku, ako príklad môže poslúžiť naša služba Magenta Connect. Začínajú ich využívať hlavne tie spoločnosti, ktoré na jednej strane potrebujú aktívne pracovať s klientom, ale zároveň sú ich pracovníci často v pohybe.

ZDIEĽAŤ ČLÁNOK: