Marketingové trendy, ktoré sa tento rok oplatí vyskúšať: Augmented reality


12.12.18
Publikoval Monika Floreková

Marketingové trendy sme už rozobrali od témy videa po čoraz viac populárny User Generated Content. V nasledujúcich riadkoch sa zameriam na tému, s ktorou ste sa už určite stretli – augmented reality.


Augmented reality a.k.a. rozšírená realita

Rozšírená realita predstavuje pre každého čosi iné. Ako napovedá už jej názov, najčastejšie ide o prípad, keď je skutočná realita obohatená o niečo, čo sa v nej momentálne nenachádza. Ako všetko, aj augmented reality sa najlepšie vysvetľuje na príklade. Predstavte si, že máte na sebe špeciálne okuliare, ktoré vám pri pohľade na reštauráciu ukážu jej hodnotenie, jedálny lístok a názory zákazníkov. Alebo ešte jednoduchší a aktuálnejší príklad. Mobilná hra Pokémon Go, v ktorej na ulici hľadáte pre ostatných neviditeľných Pokémonov.

Okrem toho, že rozšírená realita môže do okolia čosi pridať, môže z neho aj niečo zobrať. Napríklad aplikácia v mobile, ktorá vám vo vašom obľúbenom obchode odfiltruje oblečenie a nechá vám v zornom poli iba relevantné kúsky. To je šetrenie času, čo?

Značky, ktoré vyšperkovali augmented reality

V súčasnosti už existujú platformy (napríklad ROAR), ktoré robia augmented reality dostupnú pre mnohé značky. A niektoré z nich sa chopili tejto šance a využili ju skutočne perfektným spôsobom:

  1. Ikea – ako bude vyzerať váš vysnívaný domov

Neviem ako vy, ale ja sa v Ikei dokážem stratiť aj na tri hodiny, kedy pobehujem medzi nábytkom a uvažujem, čo by sa mi kde hodilo. Vždy odídem s vecami, o ktorých som ani nevedela, že ich potrebujem, a ten nábytok skončí tak nejako nerozhodne.

Takúto dilemu máme asi viacerí, keďže Ikea prišla s riešením – s aplikáciou Ikea Place, ktorá ponúka viac ako 2000 produktov v 3D zobrazení. Môžete sa tak dopredu presvedčiť, či sa žlté kreslo bude hodiť do vašej pracovne alebo či ten zelený gauč zapadne presne na svoje miesto.

  1. Disney – populárne Frozen ožilo

Spoločnosť Disney sa spojila s obchodným reťazcom Tesco a spoločne vytvorili zábavku pre deti. Vo vybraných predajniach v zahraničí si mohli zobrať album, do ktorého postupne zbierali nálepky. A práve tie ožívali prostredníctvom mobilnej aplikácie. Zabaviť sa tak mohli pri rôznych 3D scénkach. Počas prvého týždňa od spustenia mali videá viac ako 300-tisíc pozretí.

  1. Heinz – inšpirácia na obedy alebo večere

Kečupy Heinz asi nemusím nikomu predstavovať. To, či vám chutia alebo nie, nechám na vás. Ak však patríte medzi fanúšikov tejto značky, potešiť vás môže aplikácia, ktorá po rozpoznaní etikety otvorí virtuálnu kuchársku mini knihu. V knihe môžete listovať a nájsť si recept podľa vlastnej chuti.

  1. MBL – dáta novej generácie

Major League Baseball minulý rok potešil svojich fanúšikov augmented reality aplikáciou At Bat. Predstavuje revolúciu v oblasti zobrazovania a prezerania aktuálnych dát a štatistík. Stačí namieriť svoj telefón na ihrisko a to hneď ožije. Uvidíte štatistiky jednotlivých hráčov aj rozloženie a trackovanie ihriska naživo. Samozrejme, aplikácia toho ponúka viac – od interaktívnej výsledkovej tabuľky po novinky a ligový program.

Augmented reality možno nie je najdostupnejším nástrojom pre všetky značky, ale začiatočné ambície môžu byť aj menšie. Skúste napríklad oživiť pozvánku do kina, leták alebo vizitku. Ešte stále sa dajú nájsť drobné riešenia, ktoré nie sú úplne opozerané. 


ZDIEĽAŤ ČLÁNOK: