Cielené kampane dokážu nájsť tých správnych zákazníkov


13.02.18
Publikoval Erik Molnár

Dostať reklamné posolstvo priamo k relevantným zákazníkom je snom každej firmy. Marketingový rozpočet sa minie efektívne a v tom najideálnejšom prípade získa spoločnosť nových klientov a vyšší zisk. Takéto cielené kampane nie sú v dnešnom online svete ničím výnimočným. Stretnúť sa však s nimi môžeme aj v reálnom svete.


Nekonečné možnosti internetu

Príchod internetu rozdelil ľudí do dvoch skupín: jedna si chváli dostupnosť informácií, druhá zas tvrdí, že sa stávame menej spoločenskí, nedokážeme spolu komunikovať a schovávame sa za anonymné mená. Jedno je však isté – internet priniesol revolúciu v oblasti inzercie.

Sociálne siete ako Facebook alebo Instagram ponúkajú detailné možnosti zacielenia reklamy. Dokážete selektovať svoju cieľovú skupinu podľa záujmov, veku, miesta bydliska, ale aj podľa iných stránok, ktoré ju zaujímajú. Podobným spôsobom dokážete pripraviť cielené kampane aj cez Google AdWords. Výhoda takýchto reklám je, že dokážete vizuál a texty prispôsobiť presne svojej konkrétnej cieľovej skupine.

Cielené kampane v offline svete

Personalizované a správne zacielené kampane nie sú určené iba pre online prostredie. Čoraz častejšie sa stretávame aj s tzv. online-to-offline platformami, ktoré dokážu na základe kreditnej karty, ktorou zaplatí zákazník v kamennej predajni, vystopovať reklamu, ktorá ho k nákupu priviedla.

Našťastie nájdeme aj príklady, ktoré nevyzerajú ako vytrhnuté zo sci-fi literatúry. Služby, medzi nimi aj Market Locator, ponúkajú presné vyšpecifikovanie cieľovej skupiny, ktorej odošlete želané posolstvo prostredníctvom SMS správy. Správy môžete upraviť aj podľa lokácie konkrétnych ľudí. To znamená, že im môžete poslať správu so zľavou na nákup parfumov presne vo chvíli, keď budú prechádzať okolo vášho obchodu.

Prispôsobením správy dokážete zákazníkom pripomínať aj blížiace sa sviatky, ako je práve aktuálny svätý Valentín. Za zabudnutú kyticu kvetov alebo čokoládku v tvare srdca by si páni doma vypočuli kritiku. S valentínskou kampaňou však na sviatok nezabudnú. Takéto personalizované reklamy, ktoré sa viažu ku konkrétnym udalostiam, sú skvelou možnosťou na predstavenie vašej ponuky.

Jednou z najväčších výhod onlineových reklám je nepochybne analytika. Vidíte presne, koľko vás stál jeden preklik, koľko ľudí navštívilo vašu stránku, prípadne koľkým používateľom sa vaša reklama páčila. Tu vás možno poteším. Začínajú sa šíriť informácie, že analýzam by sa nemuseli vyhýbať ani offline inzercie.

Všetko súvisí s už spomínaným prepojením online a offline prostredia, v rámci ktorého spoločnosti pomocou algoritmov a dát zozbieraných z online vyhľadávania dokážu určiť pravdepodobnosť, že používateľ videl billboard reklamu alebo v televízii a práve tie ho priviedli k nákupu.

Osloviť zákazníkov je dnes jednoduchšie ako kedykoľvek predtým. Prečo to však neskúsiť efektívnejšie s cielenými kampaňami?

Chcem sa dozvedieť viac o službe Market Locator


ZDIEĽAŤ ČLÁNOK: