Novinky na sociálnych sieťach, ktoré ste možno nepostrehli


15.08.2018
Publikoval Matej Zavacký

Sociálne siete sú stále fenoménom dnešnej doby. Ľudia na nich trávia množstvo času a už si pomaly zvykli na to, že sa takmer každý mesiac môžu tešiť na niečo nové. Novinky poctivo nečakajú iba používatelia, ale aj firmy, pretože často sa týkajú práve obsahových formátov alebo reklám. Pozreli sme sa na tie najzaujímavejšie, ktoré v predchádzajúcom období možno ušli vášmu oku.


Facebook – od stories až po videá

Facebook je aj napriek rôznym škandálom stále populárnou sociálnou sieťou. Aby sa to nezmenilo, musia neustále prinášať rôzne vylepšenia. Asi každý z nás sa už stretol s tým, že na Facebooku našiel stránku, ktorú ,,nelajkol“. S cieľom zvýšiť svoju transparentnosť preto pridal Facebook novú záložku na profiloch – Informácie a reklamy. V tejto záložke sa dozviete viac o histórii a aktivitách stránky. Ak teda zmenila stránka o najnovších módnych trendoch názov a vy ste zrazu fanúšikom napríklad politickej strany, zistíte to.

Ak ste doteraz túžili po skupinovom sledovaní živého vysielania či iného videa, máte dôvod na radosť. Facebook totiž spustil Watch Party. Táto funkcia je zatiaľ dostupná iba v skupinách a diváci, ktorých pridá hostiteľ skupiny,  môžu medzi sebou o danom videu diskutovať. Ak ste fanúšik módnych trendov,  oceníte nový druh reklamy, zameraný na propagáciu oblečenia a doplnkov. Zobrazenie reklamy prebieha klasicky na vašej stene, po kliknutí sa otvorí fotoaparát,  a vy si tak môžete virtuálne vyskúšať najnovší módny doplnok.

Instagram – konečne dlhšie videá

Asi najviac noviniek sa v ostatnom čase objavilo na Instagrame. Prvou z nich je podpora viacerých aplikácií (napr Spotify, GoPro), cez ktoré môžete nahrávať obsah priamo do Stories. Playlist alebo aktuálne počúvanú pieseň môžete nazdielať do svojich príbehov, prípadne aj do súkromných správ.

Aby vaši priatelia vedeli, že ste aktuálne online, Instagram ich na to už upozorní zelenou ikonkou. Poteší aj podpora AR efektov, vďaka ktorým môžete do svojich videí pridávať rôzne efekty rozšírenej reality. Najvyužívanejšou aktuálnou novinkou je rozhodne možnosť klásť otázky. Po zverejnení príbehu s možnosťou dávať otázky viete kliknutím na  niektorú z odpovedí odosielateľa kontaktovať buď správou, alebo jeho odpoveď zdieľať v ďalšom príbehu.

Najväčšou novinkou na Instagrame je však nepochybne aplikácia s názvom IGTV – platforma, ktorá má konkurovať Youtube. Videá budú vertikálne (prirodzená poloha, v akej držíme telefón) a z doteraz povolenej jednej minúty je možnosť pridávať až hodinové videá.

YouTube – exkluzívny obsah a propagácia merchu

Ak sa vaša spoločnosť či značka prezentuje aj na YouTube  – tak vás určite zaujmú ich novinky. Jednou z najpozitívnejších správ je určite možnosť propagovať svoj merch priamo na YouTube – doteraz to bolo možné iba v opise videa. Pozor! Nejde ale o predaj produktov – iba o ich propagáciu.

Ďalšou zaujímavou novinkou je prispôsobenie sa vertikálnym videám, s ktorými si doteraz poradili iba mobilné zariadenia. Pri používaní svetelného režimu zmiznú na počítačoch čierne okraje, ktoré doteraz dopĺňali veľkosť prehrávača do štandardných rozmerov.

Významnou novinkou je aj možnosť plateného členstva, keď si môžu záujemcovia platiť členské poplatky a získať tak exkluzívny obsah od daného autora. Táto novinka však nebude platiť celosvetovo,  ale iba vo vybraných krajinách. A Slovensko je jednou z nich.

Twitter – blokovanie účtov

Kým ostatné sociálne siete napredujú a predbiehajú sa v novinkách, Twitter rieši opačný problém. Po kritike z rôznych strán sa americká spoločnosť rozhodla pre razantný krok – masívny boj s falošnými a nedôveryhodnými účtami,  ktoré šíria neslušný obsah či dezinformácie. Zablokovaných bolo takmer 70 miliónov účtov  (poväčšine robotizovaných) zo zhruba 330 miliónov aktívnych používateľov.

ZDIEĽAŤ ČLÁNOK: