Prečo by ste nemali ignorovať cielené kampane


08.03.18
Publikoval Erik Molnár

Väčšie firmy majú tú výhodu, že vo svojom rozpočte dokážu nájsť prostriedky na mass marketové kampane. Často môžete vidieť ich reklamu v televízii alebo ju počuť z rádia počas varenia nedeľného obeda. Ak je však váš rozpočet tesný, najefektívnejším riešením, ako osloviť potenciálnych zákazníkov, môžu byť cielené kampane.


Cielené kampane a sociálne siete

Ak na propagáciu svojej firmy používate Facebook, určite ste po zavedení prieskumníka zaznamenali pokles v organickom dosahu príspevkov. Vývojári si zo Slovenska spravili pokusného králika a oddelili príspevky stránok od príspevkov používateľov. Spustila sa vlna kritiky a nespokojnosti zo strany firiem, ale aj ľudí. A tak po približne piatich mesiacoch budeme mať všetky príspevky opäť raz na jednom mieste.

Facebook patrí medzi najpopulárnejšie sociálne siete. Podľa ich reklamného systému dokážete osloviť až 2,5 milióna Slovákov vo vekovej kategórii 13 až 65 rokov. Aj s nízkym rozpočtom môžete zasiahnuť dostatočný počet z nich. Výhoda siete sa ukrýva v možnosti špecifikácie reklamných kampaní. Svoje cieľové publikum si môžete vybrať podľa záujmov (kaviarne, kníhkupectvá, reštaurácie, nápoje), lokality (Slovensko, Bratislava a okolie, Námestovo), ale aj podľa typu operačného systému ich smartfónu.

Cielené kampane a mobilné telefóny  

Na cielené kampane môžete jednoducho využiť aj smartfón. Jednou z možností je inzerovanie cez mobilné aplikácie, kde si nie len vyšpecifikujete svoju cieľovú skupinu, ale navolíte si aj aplikácie, ktoré spĺňajú vaše požiadavky na zobrazovanie danej reklamy.

Druhým spôsobom, ako využiť, že až 55 % opýtaných Európanov si so sebou nosí smartfón vždy a všade, sú cielené kampane pomocou SMS správ. Okrem toho, že dokážete zasiahnuť svojím reklamným posolstvom používateľa, ktorý presne v tej chvíli prejde okolo vašej predajne, alebo si určíte cieľovú skupinu na základe demografie, môžete do správy vložiť aj sledovateľnú URL adresu alebo jedinečné zľavové kupóny. Takýmto spôsobom si môžete odmerať úspešnosť nielen podľa počtu otvorených SMS správ.

Získajte štartovací kredit 10 € na svoje cielené kampane cez Market Locator!

ZDIEĽAŤ ČLÁNOK: