Pripravte svoju firmu na jednotný digitálny trh EÚ


26.09.17
Publikoval Michal Brčák

Hľadáte nové príležitosti na rast svojho biznisu? Európska komisia pracuje na vytvorení jednotného digitálneho trhu EÚ, ktorý postupne zjednoduší vaše podnikanie v ostatných členských krajinách. Viete, čo sa plánuje zmeniť a ako sa pripraviť tak, aby ste to mohli využiť na maximum?


Jednou z priorít Európskej komisie je vytvorenie jednotného digitálneho trhu (Digital Single Market), ktorý má nahradiť 28 národných trhov v tejto oblasti. Na tomto jednotnom trhu budú môcť podnikatelia z rôznych krajín vykonávať online činnosti podľa rovnakých pravidiel a bez zbytočných prekážok. Legislatívne úpravy sú v štádiu schvaľovania a národnej implementácie. Plná implementácia sa očakáva do roku 2020. Čo to pre vás znamená a aké nové príležitosti so sebou prináša?

Rovnaké pravidlá elektronického predaja v každej krajine EÚ

Jedným z hlavných dôvodov, prečo niektorí podnikatelia neponúkajú svoje tovary a služby online vo viacerých krajinách EÚ, sú odlišné legislatívne pravidlá, ktoré takéto obchodovanie upravujú. Predpisy upravujúce ochranu spotrebiteľa sú v každom členskom štáte rôzne, komplikované a často aj nejasné. Spotrebitelia si tak nemôžu vybrať najvýhodnejšiu zo širokej škály online ponúk v Európe. Obmedzenie v podobe rôznych pravidiel pre online obchodovanie v každej krajine by však teraz malo zaniknúť.

Prečítajte si viac info o cezhraničnej ochrane spotrebiteľa

Zlepšenie cezhraničného doručovania balíkov

Ďalšou z plánovaných zmien je zlepšenie cenovej transparentnosti a regulačného dohľadu nad cezhraničným trhom s doručovaním balíkov. Zaniknúť by malo aj nedoručovanie balíkov do vybraných krajín.

Prečítajte si viac info o cezhraničnom doručovaní zásielok

Stop obmedzeniam pre digitálne služby

Na jednotnom digitálnom trhu nebude viac možné uplatňovať priestorové (geolokačné) obmedzenia predaja a používania digitálnych služieb. Spotrebiteľ z inej krajiny tak nebude môcť byť presmerovaný na inú stránku toho istého podnikateľa, aby mu boli ponúkané iné produkty, alebo sa na neho vzťahovali iné ceny len na základe jeho geografickej polohy.

Prečítajte si viac info o geolokačných obmedzeniach

Vedeli ste, že...

...súčasťou stratégie jednotného digitálneho trhu sú aj tieto oblasti?

  • Zníženie byrokracie súvisiacej s cezhraničnou DPH
  • Zabezpečenie internetového pripojenia najvyššej kvality
  • Podpora medzinárodnej spolupráce v oblasti kybernetickej bezpečnosti a počítačovej kriminality
  • Modernizácia pravidiel EÚ v oblasti autorského práva, aby spĺňali kritériá digitálneho veku
  • Pomoc občanom a organizáciám na získanie potrebných digitálnych zručnosti

Vytvorením jednotného digitálneho trhu by mal postupne narásť záujem spotrebiteľov o nákup tovarov a služieb zo zahraničia. To môže byť ideálna príležitosť pre rozvoj vášho podnikania v ostatných krajinách EÚ. Na druhej strane, zvýšená konkurencia zo zahraničia môže ohroziť váš biznis, a preto vám odporúčam sa na ne pripraviť v dostatočnom predstihu. V niektorých prípadoch to totiž môže znamenať aj nutnosť výrazných zmien vo fungovaní firmy.

Tip na záver

Nové príležitosti a výzvy spojené s modernizáciou fungovania vašej spoločnosti zvládnete lepšie so silným a dôveryhodným partnerom. Naši skúsení odborníci sú pripravení navrhnúť a dodať riešenia podľa vašich potrieb, a pomôcť tak s digitalizáciou vášho biznisu.

Mám záujem o nezáväznú konzultáciu

ZDIEĽAŤ ČLÁNOK: