Retargeting, alebo prečo ma tie tenisky stále prenasledujú?


12.04.18
Publikoval Erik Molnár

Online reklamy sa pre svoju dostupnosť, možnosti cielenia a merateľným výsledkom stali populárnym marketingovým nástrojom. Firmy okrem klasických bannerov používajú aj retargeting, známy aj ako remarketing. Že neviete, čo to je? Tak to sú tie tenisky, ktoré ste si naposledy pozerali v e-shope, nekúpili ste si ich a ony vás prenasledujú na takmer každom webe, ktorý navštívite.


Prečo je retargeting taký populárny?

Možno vám tenisky, ktoré vás prenasledujú pri každom kliku, idú na nervy. Ale ak máte vlastnú firmu a používate online kanály, retargeting si obľúbite aj vy. Táto forma komunikácie totiž pomáha dostať potenciálneho zákazníka, ktorý navštívil web, ale neurobil žiadny nákup, resp. nevykonal vami želanú akciu, do opätovného kontaktu so značkou.

Táto technológia je založená na cookies a využíva jednoduchý javascriptový kód na anonymné sledovanie vášho návštevníka na webe. Tento kód, ktorý sa niekedy označuje ako pixel, vložíte na svoju stránku. Vždy, keď váš web navštívi nový používateľ, kód ho označí koláčikom (cookie) a sleduje jeho pohyb. Tak viete presne, ktorý tovar si prezeral, a následne pomocou platformy, ktorú používate, nastavíte personalizované reklamy. Cookie zabezpečí, že sa reklama bude zobrazovať iba ľuďom, ktorí navštívili určité podstránky alebo si pozreli vami vybrané kategórie produktov.

Takto zozbieraných používateľov si viete rozdeliť do rôznych segmentov a osloviť iba tých, ktorí si vložili tovar do košíka, ale nič si nekúpili, alebo tých, ktorí navštívili web a pozreli si vašu ponuku.

Práve v personalizácii obsahu sa skrýva najväčší ťahák retargetingových kampaní. Záujemcovi, ktorý navštívil podstránku s vašou službou, ale nestiahol si ju, sa môžete prihovoriť priamo, napríklad: Ešte stále ste sa nerozhodli? Vyskúšajte náš softvér na mesiac zadarmo. Alebo reklama na už spomínané tenisky by mohla vyzerať aj takto: Nechýbajú vám doma tieto tenisky? Možností je neskutočne veľa a všetko závisí od vašej kreativity.

Aj offline riešenia využívajú online návštevnosť

Vývojom prechádzajú aj offline platformy, ktoré slúžia na rozposielanie personalizovaných kampaní. Síce ešte nevedia cieliť na vašich predchádzajúcich návštevníkov webu, ale cez Market Locator dokážete vyšpecifikovať cieľovú skupinu na základe nových záujmov – webov, ktoré navštevujú. Ak máte obchod so športovými potrebami, oslovíte ľudí, ktorí navštevujú stránky zamerané na šport. Podobne to funguje aj pri oblečení, kozmetike alebo cestovaní.

Chcem vyskúšať novú funkciu v Market Locator.

ZDIEĽAŤ ČLÁNOK: