CRM pomôže vašej spoločnosti rásť I.


01.02.18
Publikoval Daniel Werner

Spokojní zákazníci sú to najdôležitejšie, čo si môže vaša firma želať. Mať dokonalý produkt a najlepšie služby už nestačí. Skutočnú hodnotu vášmu podnikaniu pridáva práve zákazník. Je dôležité, aby ste priniesli na trh presne to, po čom vaši zákazníci túžia. Na to potrebujete poznať svoje cieľové publikum, aktívne sa oň starať a zaujímať sa o jeho potreby.


Budovanie a prehlbovanie vzťahov so zákazníkmi je dlhodobý a nekončiaci proces. Progresívne zmýšľajúce firmy už dávnejšie objavili CRM riešenia, ktoré pomôžu efektívnemu riadeniu vzťahov so zákazníkmi a hlavne tomu, aby ich zákazníci boli spokojní. Jednou z možností je využiť cloudové CRM.

Výhody cloudových CRM

Skúsenosti firiem s CRM hovoria jasne: s prechodom na tieto riešenia sa celá oblasť vzťahov so zákazníkmi prehľadne spojila na jednom mieste. Už žiadne izolované databázy alebo nebodaj dáta o zákazníkovi v Exceli či nekvalitné, neúplné alebo duplicitné dáta. Každá informácia o zákazníkovi je starostlivo zaznamenaná do systému, kde je vždy k dispozícii pre každého, kto ju potrebuje a má potrebné prístupové práva.

S CRM sa nestane, že s odchodom zamestnanca stratíte aj zákaznícke údaje alebo cenné projektové dáta, ktoré nestihol odovzdať. Pri krádeži či strate firemného notebooku je nové zariadenie to jediné, čo musíte opäť kúpiť. Všetky dáta sú totiž bezpečne uloženécloude, kde sú k dispozícii všetkým pracovníkom, ktorí prichádzajú do styku s klientmi.

Vďaka cloudu a mobilite moderných CRM riešení si môžete dáta a analýzy pozrieť v kancelárii, v teréne na mobilnom telefóne alebo tablete. Dokážete tak reagovať v reálnom čase, napríklad aj priamo na stretnutí s klientom.

Odborníci hovoria o viacerých výhodách, ktoré so sebou cloud prináša:

  • Šetrenie peňazí – nepotrebujete investovať do drahého hardvéru, platiť za energie, chladenie či správu systémov, čo vám ušetrí nemálo finančných prostriedkov, ktoré následne môžete investovať do svojho podnikania alebo priamo do podpory produktov a služieb.
  • Šetrenie času – nasadenie cloudového riešenia je výrazne kratšie ako pri fyzickej infraštruktúre.
  • Mobilita – dáta máte k dispozícii kdekoľvek a na akomkoľvek zariadení. Vy a vaši kolegovia môžete aj v teréne pristupovať ku svojim dátam v reálnom čase.
  • Bezpečnosť – v prípade nepredvídaných okolností sa nemusíte obávať o stratu či odcudzenie cenných dát.

Nový vietor do riadenia spoločnosti

Cloudové CRM riešenia prinášajú nový vietor aj do riadenia spoločnosti. Manažéri môžu priebežne sledovať otvorené obchodné príležitosti, vedia lepšie predvídať cash-flow, ale aj efektivitu podľa rôznych kritérií. Dokážu tak veľmi rýchlo reagovať na vzniknuté situácie, napríklad na pokles predaja v niektorej lokalite, vyťaženosť pracovníkov alebo efektivitu zdrojov, čo sa prejaví na tržbách aj nákladoch.

CRM riešenia nemajú svoje miesto iba vo veľkých korporáciách. Uplatnenie bežne nachádzajú aj v menších firmách. Reklamné agentúry, konzultanti alebo dokonca právnici si môžu v CRM systéme evidovať svoje kontakty a zaznamenávať aktivity. Od týchto údajov sa následne odvíja fakturácia služieb, prípadne môžu zistiť, aký typ klienta im prináša najviac peňazí, a zamerať sa na túto cieľovú skupinu.

Vyberte správne a porastiete

Na to, aby boli zákazníci spokojní a vaše podnikanie ďalej rástlo, je dôležitý výber toho správneho CRM riešenia. Aj u nás je ponuka široká. Vybrať si môžete z riešení od softvérových gigantov, ale aj domácich spoločností.

Aj keď sa riadky o prínosoch CRM riešení dobre čítajú, realita je často na míle vzdialená ideálu. Môžete natrafiť na riešenia, ktoré zaostávajú za pôvodnými očakávaniami. Niekedy je to chyba samotného produktu, inokedy firmy, ktorá ho nasadzuje, môže to byť však aj nesprávne vyhodnotenie potrieb spoločnosti, ktoré vedie k nesprávnemu výberu.

Preto sa pri výbere CRM riešenia zamerajte predovšetkým na funkcionalitu daného produktu, ktorá by mala čo najviac korešpondovať s vašimi potrebami. 

ZDIEĽAŤ ČLÁNOK: