Prístupnosť pre zdravotne znevýhodnených

Detail na ruky so stuhnutými prstami osoby sediacej na invalidnom vozíku

Prístupnosť je pripravenosť výrobku, služby alebo prostredia na efektívne používanie osobami so zdravotným postihnutím alebo funkčnými obmedzeniami. Prístupnosť je ľudské právo a v dnešnom digitálnom svete je neoddeliteľnou súčasťou „digitálnej inklúzie“ - plnohodnotného začlenenia do spoločnosti bez ohľadu na prípadné odlišnosti alebo obmedzenia. V Telekome považujeme prístupnosť za neoddeliteľnú súčasť kvalitných a moderných služieb, ako aj nášho záväzku voči spoločnosti. Naším cieľom je, aby boli naše služby dostupné pre všetkých bez ohľadu na individuálne schopnosti, sociálne postavenie alebo zdravotný stav.

Vyhlásenie o prístupnosti

Slovak Telekom, a. s. sa zaväzuje zabezpečiť prístupnosť svojich služieb v súlade so zákonom č. 351/2022 Z. z. o prístupnosti výrobkov a služieb pre osoby so zdravotným postihnutím, NV č. 282/2023 Z. z. ktorým sa ustanovujú technické požiadavky na prístupnosť výrobkov pre osoby so zdravotným postihnutím, NV č. 283/2023 Z. z. ktorým sa ustanovujú požiadavky na prístupnosť služieb pre osoby so zdravotným postihnutím, kritériá funkčnosti a kritériá na posúdenie neprimeranej záťaže, ako aj zák. 452/2021 Z. z., o elektronických komunikáciách a zák. č. 264/2022 Z. z o mediálnych službách. 

Vyhlásenie sa vzťahuje na:  

  • služby elektronického obchodu poskytované prostredníctvom nižšie uvedených webových stránok a mobilných aplikácií, 

  • služby elektronických komunikácií, 

  • služby poskytovania prístupu k audiovizuálnym mediálnym službám a 

  • služby predaja (distribúcie) produktov uvedených nižšie,  

poskytované spoločností Slovak Telekom, a.s.  

Zahrnuté webové stránky a mobilné aplikácie:  

Služby elektronických komunikácií:  

  • Mobilné služby: hlasové telefónne služby, mobilné dátové služby 

  • Fixné služby: hlasové telefónne služby (pevná linka), pripojení k internetu, prístup k vybraným audiovizuálnym mediálnym službám    

Distribuované výrobky:  

  • Hardvérové systémy počítačov na všeobecné použitie, určené pre spotrebiteľov 

  • Koncové zariadenia s interaktívnou výpočtovou schopnosťou určené na použitie spotrebiteľmi pre služby elektronických komunikácií, resp. na poskytovanie prístupu k audiovizuálnym mediálnym službám.

Informácie o prístupnosti

Kontakt

Ak chcete vyjadriť svoj názor na prístupnosť našich služieb alebo vzniesť požiadavku týkajúcu sa prístupnosti našich služieb, použite prosím náš kontaktný formulár, ktorý je k dispozícii na adrese https://www.telekom.sk/kontakt/napiste-nam, alebo našu Zákaznícku linku 0800 123 456 (zo zahraničia +421 903 903 903).  

Môžete tiež využiť našu linku pomoci pre nepočujúcich 12 999 (bezplatná linka pre sluchovo postihnutých zákazníkov, ktorí s pomocou operátora môžu komunikovať s volanou stranou bez sluchového postihnutia) alebo 12 777 (spoplatnená linka, ktorá umožňuje počujúcemu zákazníkovi komunikovať so zákazníkom so sluchovým postihnutím prostredníctvom operátora).  

Písomnú komunikáciu môžete zasielať na adresu Slovak Telekom, a. s., Bajkalská 28, 817 62 Bratislava.