Benefity pre učiteľov
Slovak Telekom a.s., poskytuje v spolupráci s ministerstvom školstva podporu učiteľov, ktorí realizujú dištančné vzdelávanie. Objednávateľom služby je ministerstvo školstva.
Obsah
Čo získavam ako učiteľ na dištančnom vzdelávaní?
Učiteľom, ktorých riaditelia škôl podľa pravidiel ministerstva školstva zaevidujú do špeciálneho portálu, budú po spracovaní požiadavky poskytnuté:
- neobmedzené volania na štandardné účastnícke čísla v rámci Slovenska a EÚ
- dátový balíček v objeme 10 GB dát v rámci Slovenska a EÚ na jedno zúčtovacie obdobie (pre programy na faktúru) resp. 30 dní (pre programy s predplateným kreditom)
Benefity sú učiteľovi poskytované po dobu dištančného vzdelávania.
Ako môžem požiadať o aktiváciu benefitu pre učiteľov?
O aktiváciu benefitu žiada ministerstvo školstva prostredníctvom špeciálneho školského portálu. Do systému zadávajú telefónne čísla riaditelia škôl, podľa inštrukcií od ministerstva školstva.
Aké podmienky musím splniť, aby som získal benefity?
Podmienkou pre využitie týchto benefitov je, aby učiteľ (telefónne číslo registrované v Telekome a zaevidované v portáli pre školy) mal aktívnu SIM kartu a využíval na nej jeden z programov služieb:
- s platbou na faktúru:
- T-paušál
- ÁNO
- Happy
- Bez záväzkov
- MT Professional
- Magenta Mobile
- s predplateným kreditom:
- Predplatenka
- Easy
- Juro
Pre využívanie dátového balíka je potrebné, aby mal učiteľ na telefónnom čísle povolené dátové prenosy. V prípade, ak má na svojom telefónnom čísle aktivovanú službu Blokovane prístupu na internet, pre využitie dátového balíka je potrebné požiadať v ST o jej deaktiváciu.
Aktivácia benefitu môže trvať dlhšie, resp. môže byť zamietnutá v prípade, že je na danom telefónnom čísle otvorená požiadavka na inú zmenu, ktorá čaká na vybavenie (napr.: požiadavka na zmenu programu, na deaktiváciu služby, prepisu telefónneho čísla na iného účastníka...). V týchto prípadoch je možné o aktiváciu požiadať až po vybavení požadovanej načasovanej zmeny. V praxi to znamená, že učiteľ/riaditeľ do portálu opätovne zapíše telefónne číslo učiteľa. Aktivácia prebehne do 72 hodín od zapísania telefónneho čísla do portálu. Učiteľovi bude po aktivácii benefitov zaslaná notifikačná SMS správa.
Benefity sa neposkytujú na:
- programy služby Mobilný internet
- SIM kartách s programom Zdieľanie dát z paušálu
Aktívne využívaný program služieb je možné skontrolovať/zistiť v Telekom aplikácii. Ak ju ešte nemáte, môžete si ju stiahnuť tu.
Ako sa dozviem, že už mám benefit aktívny?
Po aktivácii benefitu budú učitelia notifikovaní SMS správou zaslanou na telefónne číslo, kde prebehla aktivácia benefitu. Benefit sa začína uplatňovať od okamihu obdržania SMS správy.
Čo mám robiť, ak mi bol benefit pre učiteľov v minulosti zamietnutý a teraz už spĺňam podmienky, ako mám oň požiadať znovu?
V prípade, že bola učiteľovi v minulosti zamietnutá požiadavka na aktiváciu benefitov a:
- zmenou podmienok od 1. 1. 2021 už nárok spĺňa, alebo
- došlo na telefónom čísle k zmene programu služieb na taký, ktorý spĺňa podmienky
je potrebné o aktiváciu benefitu požiadať cez riaditeľa školy. Riaditeľ školy opätovným zapísaním telefónneho čísla do špeciálneho portálu odošle požiadavku na aktiváciu benefitu. Po aktivácii bude učiteľ informovaný SMS správou.
Čo mám robiť, ak mi prišla SMS správa, že mám blokované dátovanie?
V prípade aktívnej služby Blokovanie prístupu na internet je dátovanie nefunkčné. Ak chcete využívať benefit dátového balíčka, je potrebné službu Blokovanie prístupu na internet deaktivovať.
O deaktiváciu je možné požiadať cez telefonickú linku 0800 123 456 (v prípade telefónnych čísel registrovaných na firmy 0800 123 500) alebo osobne na predajnom mieste.
O deaktiváciu služby Blokovanie prístupu na internet môže žiadať iba osoba, ktorá je oprávnená vykonávať zmeny na danom telefónnom čísle.
V prípade telefónneho čísla registrovaného na:
- rodné číslo: majiteľ SIM karty, identifikuje sa v predajni občianskym preukazom alebo v prípade telefonickej žiadosti kódom adresáta
- IČO: majiteľ SIM karty alebo osoba splnomocnená majiteľom SIM, identifikuje sa osobne občianskym preukazom a splnomocnením alebo v prípade telefonickej žiadosti PID kódom
POZOR: Po deaktivácii služby Blokovanie prístupu na internet nebude dátová prevádzka nijako limitovaná. Po prečerpaní bezplatného dátového balíka 10 GB bude ďalšia prevádzka čerpaná z voľného objemu dát prislúchajúceho využívanému programu služieb alebo spoplatnená podľa cenníka. Na vyčerpanie bezplatného dátového balíka bude učiteľ upozornení SMS správou.
Napr.: Pri programe Bez záväzkov je ďalšie dátovanie spoplatnené sumou 0,10 €/MB.
Môžem dáta z balíka 10 GB darovať niekomu inému?
Nie, dáta z 10 GB balíka sú určené len pre využívanie na telefónnom čísle, na ktorom boli aktivované. Nie je možné ich darovať inému číslu a nie je možné ich ani zdieľať.
Kde si viem pozrieť, že mám benefit aktívny? Kde si viem pozrieť aktuálnu spotrebu z dátového balíka?
Informácie o aktívnom hlasovom a dátovom balíku, tiež o zostávajúcom voľnom objeme dát z dátového balíka sa zobrazujú v Telekom aplikácii.
Ak ju ešte nemáte, môžete si ju stiahnuť tu.
Dátovú spotrebu je možné skontrolovať aj cez stránku:
- http://m.telekom.sk/datanavyse (pre čísla s platbou na faktúru)
- m.telekom.sk/prepaid/kredit (pre čísla s predplateným kreditom)
Dáta z 10 GB balíka sa čerpajú:
- pre čísla s platbou na faktúru: prioritne, pred voľným objemom dát vyplývajúcim z programu služieb a pred dátami pridelenými v Magenta 1 skupine (pre čísla s platbou na faktúru)
- pre čísla s predplateným kreditom: prioritne, pred akýmkoľvek plateným dátovým balíkom.
Nespotrebované dáta z balíka sa neprenášajú do ďalšieho mesiaca.
Neobmedzené volania sa uplatňujú:
- pre čísla s platbou na faktúru: pred voľnými minútami vyplývajúcimi z programu služieb
- pre čísla s predplateným kreditom: prioritne, pred akýmkoľvek plateným balíkom.
Nespotrebované dáta z balíka sa neprenášajú do ďalšieho mesiaca.
Čo sa stane ak vyčerpám 10 GB dát?
Na vyčerpanie bezplatného dátového balíka bude učiteľ upozornený SMS správami. SMS správa bude zaslaná pri 80% a 100% vyčerpania.
Po prečerpaní bezplatného dátového balíka 10 GB bude ďalšia prevádzka čerpaná z voľného objemu dát prislúchajúceho využívanému programu služieb, alebo spoplatnená podľa cenníka.
Napr.:
- Pri programe T-paušál, ÁNO a Happy bude ďalšia dátová prevádzka čerpaná z voľného objemu dát pre daný program
- Pri programe Bez záväzkov je ďalšie dátovanie spoplatnené sumou 0,10€/MB
- Pri predplatených kartách je ďalšie dátovanie spoplatnené podľa aktuálne aktívneho dátového tarifu (dátového balíka)
- Pri programoch MT Professional a Magenta Mobile je ďalšie dátovanie spoplatnené podľa podmienok Rámcových zmlúv.
Ako dlho budem mať benefity aktívne?
Neobmedzené volania a 10 GB dát sú poskytované počas doby dištančného vzdelávania. Po ukončení dištančného vzdelávania požiada riaditeľ školy o deaktiváciu služby prostredníctvom portálu ministerstva školstva. Kontrola výkonu dištančného vzdelávania je v kompetencii riaditeľa škola podľa pokynov ministerstva školstva.
V prípade dlhšej doby dištančného vzdelávania sa objem dátového balíka 10 GB dát obnovuje v intervale:
- pre programy služieb na faktúru: vždy na začiatku zúčtovacieho obdobia
- pre programy s predplateným kreditom: každých 30 dní
Ako sa dozviem, že mi skončil benefit?
Po deaktivácii benefitu bude učiteľovi zaslaná SMS správa. Správa bude zaslaná na telefónne číslo, na ktorom bola zrealizovaná deaktivácia.
Môžem stratiť benefit aj iným spôsobom ako ukončením dištančného vzdelávania?
K ukončeniu poskytovania benefitu môže dôjsť aj v prípade, že:
- vypršala platnosť predplatenej SIM karty (SIM karta sa stala neaktívnou)
- na SIM karte vznikla pohľadávka po dobe splatnosti (evidujeme neuhradené faktúry na danom telefónnom čísle)
- bola SIM karta zablokovaná
Čo sa stane s benefitom, ak si zmením program služieb, alebo ak využijem novú akciovú ponuku?
V prípade zmeny programu služieb alebo využitia novej akciovej ponuky s niektorým z povolených programov (pri ktorých sa benefity poskytujú), benefit neobmedzených volaní a 10 GB ostane aktívny.
V prípade prechodu z predplateného kreditu (Easy, Predplatenka, Juro) na platbu na faktúru (napr.: T-paušál, Bez záväzkov...) alebo opačne, budú benefity pri prechode deaktivované. O deaktivácii bude učiteľ informovaný SMS správou. Opätovná aktivácia prebehne automaticky do 72 hodín. O aktivácii bude učiteľ informovaný SMS správou.